  • 11. Data: 2003-04-17 21:56:23
    Temat: Re: FIRMA w nazwie DG
    Od: "Illinois" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sosik" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b7e8d3$rel$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > witam,
    > czy nazwa (na pieczątkach i fakturach)
    > Firma XXXXX Jan Kowalski
    > jest prawidłowa ??? czy mozna używac słowa "firma" - z archiwum wynika, że
    > nie.
    >
    > Jak więc inaczej mozna nazwać DG - pod jedna nazwą chcę robić kilka
    zupełnie
    > różnych rzeczy (tłumaczenia, ksiegarnia, projekty i nadzory budowlane,
    może
    > usługi budowlane)
    >
    > prosze o radę
    > pozdrawiam

    w nazwie wcale nie musi byuc uzyte slowwo "firma " . to czym sie dana DG
    zajmuje jest wpisane w zaswiadczeniu o wpisie do ewidencjii gospodarczej.
    natomiast moge nazwac sobie firme np: "Plastuś Ptysiowy" i robic te
    rzeczy ktore mam wpisane do DZ .a nazwa ?? no cooz dobrze by bylko zeby w
    jakis sposoob wspoolgrala z prowadzona dzialalnoscia gospodarcza ;)

  • 12. Data: 2003-04-18 22:27:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Apr 2003, Maddy wrote:

> [...]
    >+ >> wynika, że nie.
    >+
    >+ A pokaz mi gdzieżes cos takiego znalazł?

    Znaczy - abstrahując od sensowności firmy[1] "Firma taka i siaka"
    to sądzę że jako nazwa zastrzeżona nie może być używana przez
    przedmiot któremu określenie takiej nazwy nie przysługuje.
    Zakładając że wyjaśnienia z KH każdy już poczytał :) (że
    "firma" to nazwa spółki) - skoro "nazwa DG" to nie "firma",
    to IMHO również nie powinno być dopuszczalne użycie
    określenia "firma" w nazwie DG.
    Znaczy - DG OF może (IMO) bezsensownie nazywać się:
    "NAZWA DZIAŁALNOŚCI SZEWC" (zamiast: "SZEWC"), ale
    nie "FIRMA SZEWC". Podobnie jak nie może nazywać się
    "HOTEL SZEWC" - o ile nie ma koncesji (czy co tam trzeba,
    zeby wykazać się spełnianiem usług) na hotel...
    (ale "NOCLEGOWNIA SZEWC" może być :)).
    [...]
    >+ Ale ja jakos zakazu używania słowa "firma" w nazwie nie widzę.
    >+ Ba, znam pare takich co sie zwa np. Firma Kowalski Jan Kowalski (troche
    >+ głupio, ale pod względem prawnym nic do zarzucenia)

    Właśnie mi się wydaje podejrzane :( IMHO zastrzeżenie używania
    danego określenia jest zastrzeżeniem GENERALNYM, czyli nie
    można nazywać swojej DG "POLICJA SZEWC" choć to nie to samo
    co "POLICJA" :)

    >+ Czy też np. Firma Handlowa "Zbyś" Zbigniew Kowalski :-)
    >+
    >+ Kto powiedział że nie wolno?

    "a mi się wydawało"... :)

    Jakby co to stoję w kolejce po namiary na wyroki (jakby kto
    miał) w takich kwestiach.

    pozdrowienia, Gotfryd