  • 1. Data: 2005-03-14 07:25:50
    Temat: FV bez podpisu
    Od: "admin" <h...@o...pl>

    Znalezlem takie cos:
    "Podstawa do wystawienia faktury VAT bez podpisu osoby upowaznionej do jej
    wystawienia oraz odbioru, a takze bez numeru NIP jest rozporzadzenie
    Ministra Finansow z dnia 22.12.99 poz 1245 Dz.U nr 109/99"
    Czy to sie odnosi tylko do osób fizycznych czy do wszystkich?? Mowimy w ttm
    wypadku o FV za Internet (uslugi telekomunikacyjne)
    Wyadje mi sie ze do wszystich skoro tpsa przysyla mi FV bez podpisu.

  • 2. Data: 2005-03-14 21:42:30
    Temat: Re: FV bez podpisu
    Od: "MSP" <m...@g...pl>

    Użytkownik "admin" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypadku o FV za Internet (uslugi telekomunikacyjne)
    > Wyadje mi sie ze do wszystich skoro tpsa przysyla mi FV bez podpisu.

    § 36 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 marca 2002 r. w
    sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. nr 27, poz. 268 ze zm.) już mówił, iż
    faktury wystawiane nabywcom, na których rzecz dokonywana jest sprzedaż m.in.
    usług telekomunikacyjnych, mogą nie zawierać numeru identyfikacji podatkowej
    nabywcy i podpisu nabywcy, a podpis osoby uprawnionej do wystawiania faktur
    może być zastąpiony danymi umożliwiającymi identyfikację tej osoby. Jest to
    przepis szczególny, a zatem w przypadku wystawiania faktur dokumentujących
    świadczenie ww. usług nie jest wymagane uzyskanie od nabywcy oświadczenia
    upoważniającego do wystawiania faktur bez podpisu nabywcy.

    a po 1 maja żadna FV nie musi być podpisana - rozdział 4 rozporządzenia
    Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie zwrotu podatku
    niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur,
    sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają
    zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 97, poz.
    971).

  • 3. Data: 2005-03-15 07:38:38
    Od: "admin" <h...@o...pl>

    dzieki