  • 1. Data: 2009-05-27 05:45:39
    Temat: FV na usluge > sprzedaz za granice
    Od: "To///ek" <f...@w...pl>

    1.Nie jestem zarejestrowanym platnikiem VAT EU
    2.Odbiorca (Czech) jest platnikie VAT EU.
    3.Wystawiam fakture za reklame w serwisie internetowym - usluga swiadczona
    na terenie Polski.
    Jaki mam wpisac VAT?
    Wg informacji ze skarbowki - normalnie 22%, Czech upiera sie na 0%.

    To///ek

  • 2. Data: 2009-05-27 06:10:35
    Temat: Re: FV na usluge > sprzedaz za granice
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-05-2009 o 07:45:39 To///ek <f...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > na terenie Polski.
    > Jaki mam wpisac VAT?
    > Wg informacji ze skarbowki - normalnie 22%, Czech upiera sie na 0%.

    Ani tak ani tak :) Jeśli już to "nie podlega"

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-05-27 06:25:32
    Od: "To///ek" <f...@w...pl>

    > Dnia 27-05-2009 o 07:45:39 To///ek <f...@w...pl> napisał(a):

    > Ani tak ani tak :) Jeśli już to "nie podlega"
    A jezeli wystawie z VAT 22% i zaplace normalnie VAT a odbiorca zaplaci mi
    tylko netto to czy nikt nie bedzie sie czepial?

    To///ek

  • 4. Data: 2009-05-27 07:49:21
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "To///ek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jezeli wystawie z VAT 22% i zaplace normalnie VAT a odbiorca zaplaci mi
    > tylko netto to czy nikt nie bedzie sie czepial?

    naprawdę chcesz zasilić budżet państwa nie mając takiego obowiązku ? ;)
    usługa wykonana przez Ciebie na rzecz podatnika z Czech nie podlega
    opodatkowaniu w Polsce
    opodatkuje ją u siebie Czech
    Ty wystawiasz fakturę bez naszego podatku Vat

    a co do opinii otrzymanej ze skarbówki - albo coś źle wytłumaczyłeś albo
    trafiłeś na wyjątkowego osła ;)

    pozdr,
    m.w.

  • 5. Data: 2009-05-27 08:04:02
    Od: "To///ek" <f...@w...pl>

    > Użytkownik "To///ek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    >a co do opinii otrzymanej ze skarbówki - albo coś źle wytłumaczyłeś albo
    Dzwonilem 2 razy, tlumaczylem tak jak tu

    To///ek

  • 6. Data: 2009-05-27 08:07:42
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-05-2009 o 10:04:02 To///ek <f...@w...pl> napisał(a):

    > Dzwonilem 2 razy, tlumaczylem tak jak tu

    Ale tam siedzą lemingtony za 1200 brutto, do tego nie mają doradzania
    na pasku wynagrodzenia, więc czego oczekujesz ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-05-27 08:33:35
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Dzwonilem 2 razy, tlumaczylem tak jak tu

    no to napisz, do którego US nie mamy w przyszłości dzwonić z prośbą o pomoc
    ;)

    a wracając do tematu:
    tu masz podstawę prawną
    art.27 ust. 3 i 4 ustawy o ptu

    miejsce swiadczenia to miejsce opodatkowania ;)

    a jeśli chcesz sobie dodatkowo poczytać,to:

    http://www.podpowiada.gofin.pl/6,339,1753,93498.html

    tutaj wybrane fragmenty:

    terytorium Polski może być miejscem świadczenia dla tych usług tylko w dwóch
    przypadkach: gdy usługobiorcą będzie podmiot z Polski, a także wtedy, gdy
    usługobiorcą będzie "niepodatnik" z innego kraju członkowskiego.

    Wśród usług niematerialnych znajdują się:

    - usługi w zakresie reklamy;

    - usługi elektroniczne;

    Zgodnie z regulacjami zawartymi w rozporządzeniu, za usługi elektroniczne
    uznawane są usługi świadczone przy pomocy Internetu lub sieci
    elektronicznej, których świadczenie jest zautomatyzowane i które wymagają
    niewielkiego udziału człowieka, a ich wykonanie bez wykorzystania
    technologii informacyjnej jest niemożliwe. Przykładowa lista usług
    elektronicznych, którą stanowił załącznik L VI dyrektywy, została
    uszczegółowiona w załączniku I rozporządzenia nr 1777/2005oraz uzupełniona o
    szereg nowych usług. Usługi te zostały wymienione w art. 11 ust. 2 oraz w
    załączniku I rozporządzenia nr 1777/2005. Są to np. usługi umożliwiające lub
    wspomagające obecność przedsiębiorstw lub osób w sieci elektronicznej, takie
    jak witryna lub strona internetowa, tworzenie witryn internetowych.

    pozdr,

    m.w.

  • 8. Data: 2009-05-27 08:51:54
    Temat: Re: FV na usluge > sprzedaz za granice [OT]
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > lemingtony

    Mógłbyś naświetlić etymologię dla tego tworu językowego?
    Czegoś nie wiem?

  • 9. Data: 2009-05-27 09:01:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    cef pisze:

    > Mógłbyś naświetlić etymologię dla tego tworu językowego?
    > Czegoś nie wiem?

    Mam wrażenie że to od "lemingów", takie stado co lezie i nie patrzy
    gdzie ;-)

    Jest tez powieść Sf "Błędne lemingtony" - to sugeruje coś
    technologicznego (mnie się z błędnymi klastrami kojarzy).
    Ale nie czytałam książki więc to może być tylko autosugestia.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2009-05-27 09:04:00
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-05-2009 o 10:51:54 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Mógłbyś naświetlić etymologię dla tego tworu językowego?
    > Czegoś nie wiem?

    Uznajmy to za niefortunne użycie neologizmu :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek