  • 1. Data: 2002-12-28 11:35:48
    Temat: Faktura KORYGUJĄCA- odliczenie od podatku od osób fizycznych
    Od: "Beny" <b...@p...onet.pl>

    WITAM!,
    Jestem osobą fizyczną i rozliczam sie PIT!!!,
    dokonuje zakupu w tym roku (2002) i zostaje mi wystawiona faktura
    VAT,
    a w przyszłym roku (2003) wystawiona zostanie mi korekta do faktury z tego
    roku (2002),
    dotycząca 1 przedmiotu z faktury z 2002r..
    I teraz, czy ona jest podstawą do skorzystania z odliczenia podatkowego w
    2002r.?,
    tzn. czy można tą kwotę na korekcie do faktury VAT z 2003r. odliczyć w 2002
    roku???
    Mam nadzieje, że jasno to przedstawiłem.
    POZDRAWIAM,
    Z GÓRY DZIĘKUJE
    ADAM

  • 2. Data: 2002-12-31 01:06:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Dec 2002, Beny wrote:

> [...]
    >+ 2002r.?,
    >+ tzn. czy można tą kwotę na korekcie do faktury VAT z 2003r. odliczyć w 2002

    Hm... A jak jest w miejscu przepisu na który się powołujesz ?
    Z zasady liczy się koszty poniesione :), czyli fakturę
    zapłaciłeś/miałeś zapłacić w 2002, ale korekty się
    IMHO nie dało ! Chyba żeby tam były koszty "dotyczące
    okresu", ale wątpię...

    pozdrowienia, Gotfryd