  • 1. Data: 2005-01-31 20:16:32
    Temat: Faktura VAT + internet
    Od: "drab" <drab22[usunto]@poczta.onet.pl>

    Czy firma sprzedająca usługę polegającą na szerokopasmowym dostępie do
    internetu może wysyłać faktury VAT bez podpisu do swoich klienów za pomocą
    poczty elektronicznej??

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2005-01-31 21:12:51
    Temat: Re: Faktura VAT + internet
    Od: siarra <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 31 Jan 2005 21:16:32 +0100, drab napisał(a):

    > Czy firma sprzedająca usługę polegającą na szerokopasmowym dostępie do
    > internetu może wysyłać faktury VAT bez podpisu do swoich klienów za pomocą
> [...]

    Kiedyś bolo na jedno z moich pytań odpowiedział tak:

    oto pismo jakie otrzymali wszyscy abonenci sieci ICPNET w poznaniu, moze ci
    cos pomoze

    Szanowni Abonenci,

    Niezmiernie milo mi poinformowac, ze w dniu 10.01.2005 firma Internet Cable
    Provider
    Sp. z o.o. uruchomila i udostepnila swoim abonentom elektroniczny system
    dystrybuowania faktur VAT. Jego glownym zadaniem jest szybki i
    bezproblemowy
    dostep naszych abonentow do faktur VAT, ktore od stycznia 2005 Panstwu
    wystawiamy.
    Dzieki temu wszyscy nasi klienci beda mieli mozliwosc wykorzystania ulgi
    podatkowej
    na wydatki ponoszone z tytulu uzywania sieci internet w lokalu (budynku)
    bedacym
    miejscem zamieszkania, zgodnie z art. 26 ust.1 pkt. 6a ustawy z 26 lipca
    1991 roku
    o podatku dochodowym od osob fizycznych ( Dz.U. z 2000 r. Dz.U. Nr 14,
    poz.176 z pozn.zm).

    System jest, mamy nadzieje, bardzo przyjazny dla uzytkownika. Umozliwia on
    rowniez
    sledzenie wszelkich naleznosci, ktore powstaja na Panstwa koncie,
    wynikajacych
    z korzystania z naszych uslug. Logowanie odbywa sie poprzez strone
    internetowego Biura Obslugi Abonenta

    http://boa.icpnet.pl

    Logowanie do systemu wymaga podania unikatowego numeru IDP, ktory dostepny
    jest na
    druku zamowienia odbioru montazu, jest on rowniez co miesiac przesylany
    poczta
    elektroniczna wraz z informacja o wygenerowaniu faktury oraz numeru HFC MAC
    ID
    modemu kablowego uzywanego aktualnie przez klienta. Numer HFC MAC ID jest
    unikatowym numerem jednoznacznie identyfikujacym modem kablowy Abonenta.
    Numer ten
    powinien zostac odczytany z obudowy modemu kablowego. Numer HFC MAC ID jest
    ciagiem
    12 znakow z przedzialu 0-9 i A-F Stosowane notacje numerow HFC MAC ID maja
    rozna
    postac. Numery HFC MAC ID moga miec postac np. xx.xx.xx.xx.xx.xx,
    xxxx.xxxx.xxxx,
    xx:xx:xx:xx:xx:xx, xxxx:xxxx:xxxx lub wiele innych rozniacych sie rodzajem
    uzytych separatorow oraz ich umiejscowieniem.

    Oryginal faktury moze zostac pobrany i wydrukowany tylko jeden raz, w
    przypadku
    zagubienia lub utracenia oryginalu faktury mozna bedzie wydrukowac duplikat
    faktury,
    tory jest rowniez podstawa do uzyskania zwolnienia o ktorym byla mowa
    powyzej.

    Jesli z jakiegos powodu samodzielny druk faktury nie bedzie mozliwy, bedzie
    owniez
    istniala mozliwosc odebrania wydrukowanej faktury VAT w nastepujacych
    biurach obslugi abonenta:

    BOK przy TKP ul. Owsiana 17 w Poznaniu
    BOK przy TVK KOMA ul. Przybyszewskiego 56 w Poznaniu
    BOK przy TVK ELSAT os. Oswiecenia 59 w Poznaniu

    BOK przy TKP Konin ul. Wyszynskiego 28c w Koninie
    BOK przy TVK KOMA w Sremie ul. Chlapowskiego 33 w Sremie

    W przypadku odbioru faktur lub ich duplikatow w biurach obslugi abonentow
    mozna to
    zrobic rowniez jednorazowo np. na koniec roku 2005. W takim przypadku
    otrzymacie
    Panstwo zestaw faktur za caly rok korzystania z naszych uslug.

    W odpowiedzi na pytania i watpliwosci, ktore zglaszaliscie Panstwo po
    przeslaniu
    informacji na temat zagwarantowania niezmiennosci cen brutto, dotyczacych
    koniecznosci umieszczenia pieczatki i podpisywania faktury VAT informuje,
    ze
    zgodnie z § 12 ust.1 Rozporzadzenia Ministra Finansow z dnia 27 kwietnia
    2004 r.
    w sprawie zwrotu podatku niektorym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku,
    zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarow i
    uslug,
    do ktorych nie maja zastosowania zwolnienia od podatku od towarow i uslug
    (Dz. U. z 2004 roku Nr 97 poz. 971 ) elementy te nie sa konieczne, azeby
    faktura
    VAT byla wazna. Mamy nadzieje, ze udostepniony system pozwoli nam i naszym
    klientom na unikniecie wszelkich problemow oraz na bezproblemowe
    rozliczenie
    ulgi podatkowej, do ktorej beda mieli prawo abonenci korzystajacy z naszych
    uslug w roku 2005.

    siarra

  • 3. Data: 2005-01-31 22:08:54
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    siarra <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > przypadku zagubienia lub utracenia oryginalu faktury mozna bedzie
    > wydrukowac duplikat faktury, tory jest rowniez podstawa do uzyskania

    Uolaboga, to jest zabezpieczenie przed kopiowaniem faktur czy jak?

    Tak to jest, jak MinFin nie wydaje odpowiednich rozporządzeń - ludziki sobie
    klecą jakieś duby smalone.

    P.