  • 1. Data: 2011-09-22 21:43:59
    Temat: Faktura VAT na firmę - muszę ewidencjonować ?
    Od: "Marek" <brak@email_no_spam>

    Zakupiłem na fakturę stację lutowniczą, jednak okazało się, ze spełnia moich
    wymagań. Czy mogę nie wciągać takiej stacji w koszty i wogóle nie
    ewidencjonowac tej faktury, skoro chcę tą stację odsprzedać za niższą cenę ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2011-09-23 09:20:33
    Temat: Re: Faktura VAT na firmę - muszę ewidencjonować ?
    Od: monse1 <m...@o...pl>

    TAK

  • 3. Data: 2011-09-23 11:49:16
    Od: Malarz <k...@o...pl>

    On 22 Wrz, 23:43, "Marek" <brak@email_no_spam> wrote:
> [...]
    > wymagań. Czy mogę nie wciągać takiej stacji w koszty i wogóle nie
    > ewidencjonowac tej faktury, skoro chcę tą stację odsprzedać za niższą cenę ?

    chyba tak

  • 4. Data: 2011-09-23 23:25:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Sep 2011, Marek wrote:

> [...]
    > wymagań. Czy mogę nie wciągać takiej stacji w koszty i wogóle nie
    > ewidencjonowac tej faktury, skoro chcę tą stację odsprzedać za niższą cenę ?

    Jesteś świadom, że "grupowicz otrzymuje odpowiedź na to o co pytał,
    a nie na to o czym być może myślał"? ;)
    Odpowiedź 2xTAK widzę ;) (i w zupełności się zgadzam, w końcu na
    KPiR nie ma obowiązku ewidencjonować kosztów ogólnych nie wymienionych
    w szczególnych przypadkach - a to ani robocizna, ani towar handlowy).

    Ale mam pytanie uboczne, tak z ciekawości: a co Ty chcesz zrobić
    z przychodem z tej sprzedaży?
    Towar "nowy w rozumieniu VAT" (albo jak kto woli: "nieużywany
    w rozumieniu VAT"), sprzedany z uzasadnieniem że "nie nadaje się
    do DG" (wniosek: nabyty *w celu* DG)... no to mnie intryguje
    owa sprzedaż ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-09-24 08:39:48
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 24.09.2011 01:25, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > KPiR nie ma obowiązku ewidencjonować kosztów ogólnych nie wymienionych
    > w szczególnych przypadkach - a to ani robocizna, ani towar handlowy).

    IMHO skoro nie oddał tej stacji do użytku, to ani amortyzowac nie może
    ani wrzucić w koszty w miesiącu oddania do użytku.

    Dopiero przy sprzedaży

    Tomek

  • 6. Data: 2011-09-24 12:16:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Sep 2011, tomek wrote:

    > IMHO skoro nie oddał tej stacji do użytku,

    A to słuszna uwaga, przeoczyłem.
    Pytanie co chciał robić z przychodem pozostaje otwarte :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-09-24 20:31:26
    Od: "Marek" <brak@email_no_spam>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Pytanie co chciał robić z przychodem pozostaje otwarte :)

    Fakt, mogą i tak do tego podejść. Teraz sam już nie wiem czy mogę
    bezpiecznie pominąć tą fakturę.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 8. Data: 2011-09-26 12:40:49
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Fakt, mogą i tak do tego podejść. Teraz sam już nie wiem czy mogę
> [...]

    Możesz zrobić jak chcesz, ale zdecydowanie lepiej podatkowo ująć ja w
    kosztach a potem sprzedaż ująć w zyskach (jak planujesz sprzedać taniej
    niż kupiłeś).

  • 9. Data: 2011-09-26 18:04:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Sep 2011, cyklista wrote:

    > Możesz zrobić jak chcesz, ale zdecydowanie lepiej podatkowo ująć
    > ja w kosztach

    ...same zalety. Od rutynowości postępowania zaczynając :)

    > a potem sprzedaż ująć w zyskach (jak planujesz sprzedać taniej
    > niż kupiłeś).

    IMVHO jeszcze trzeba ustalić czy koszt ma być "towarowy" (co
    wymaga "jakiegoś" uzasadnienia dla sprzedaży poniżej ceny zakupu)
    czy "wyposażeniowy".
    W tym drugim przypadku oczywiście trzeba dopilnować aby na
    f-rze była adnotacja że sprzęt jest używany (może oczywiście
    być "nowy w rozumieniu VAT", ale chodzi o owo "wprowadzenie
    do użytkowania" o którym ktoś mnie już upomniał).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-09-26 19:26:00
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1109261958090.2668@quad>:

> [...]
    > być "nowy w rozumieniu VAT", ale chodzi o owo "wprowadzenie
    > do użytkowania" o którym ktoś mnie już upomniał).

    Coś czuję, że dyskusja zmierza w kierunku wyższości szlaczków na fakturze
    nad wpisami w ewidencji (czy to ST, czy wyposażenia) ;-)

    --
    Tomasz Nycz