  • 1. Data: 2009-02-20 12:08:34
    Temat: Klient z niemiec a podatek VAT
    Od: "kkk" <k...@w...pl>

    Witam,
    sprzedaję produkt X za cene 100zł + 22zł VAT 22% na Allegro.
    Klient (z niemiec) wpłaca mi 100zł i pisze, iż 22% VAT go nie dotyczy. Z
    tego co czytałem to jest bzdurą, że go nie dotyczy - ponieważ ja muszę
    zapłacić ten podatek tak czy siak.

    Pomózcie

  • 2. Data: 2009-02-20 12:19:32
    Temat: Re: Klient z niemiec a podatek VAT
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-02-2009 o 13:08:34 kkk <k...@w...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > sprzedaje produkt X za cene 100z? + 22z? VAT 22% na Allegro.
    > Klient (z niemiec) wp?aca mi 100z? i pisze, i? 22% VAT go nie dotyczy. Z
    > tego co czyta?em to jest bzdur?, ?e go nie dotyczy - poniewa? ja musze
    > zap?aciae ten podatek tak czy siak.
    >
    > Pomózcie

    W czym? Jakie jest pytanie odnośnie podatków? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-02-20 12:24:34
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "kkk" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co czytałem to jest bzdurą, że go nie dotyczy - ponieważ ja muszę zapłacić ten

    jeśli Ty masz euronip i on to sprzedajesz mu za 100zł ze stawką vat NP a on vat
    płaci u siebie
    tym sposobem jest 3zl to przodu

  • 4. Data: 2009-02-20 12:28:41
    Od: "kkk" <k...@w...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "kkk" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > jeśli Ty masz euronip i on to sprzedajesz mu za 100zł ze stawką vat NP a
    > on vat płaci u siebie
    > tym sposobem jest 3zl to przodu

    Nie mam euronip. Klient ten podał mi numer USt.-IdNr. więc chyba prowadzi
    firmę na terenie Niemiec. Co ja mam w tym wypadku zrobić? Nie jestem
    zarejestrowanym w Niemczech płatnikiem tamtego Vat, nie mam euronip. Czyli
    po prostu muszę wystawić fakturę na sume 122zł brutto i zapłacić w Polsce
    Vat.?

  • 5. Data: 2009-02-20 12:41:43
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-02-2009 o 13:28:41 kkk <k...@w...pl> napisał(a):

    > Nie mam euronip. Klient ten poda? mi numer USt.-IdNr. wiec chyba prowadzi
    > firme na terenie Niemiec. Co ja mam w tym wypadku zrobiae? Nie jestem
    > zarejestrowanym w Niemczech p?atnikiem tamtego Vat, nie mam euronip. Czyli
    > po prostu musze wystawiae fakture na sume 122z? brutto i zap?aciae w Polsce
    > Vat.?

    Jeśli gość wylicytował na allegro 122zł to ma Ci tyle zapłacić
    i już. To nie jest pytanie podatkowe. Wystawisz mu fakturę na 122zł
    z 22zł VAT - zgodnie z umową zawartą na Allegro - i niech on sobie zwrot załatwia
    sam.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-02-20 13:33:38
    Temat: Faktura hmm ... VAT
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Dostałem właśnie takie cudo od pewnej, całkiem niemałej, firmy (przez
    litość nie wspomnę od jakiej):
    - bez numeru
    - z pomylonymi kwotami netto i źle obliczoną kwotą podatku, etc

    Generalnie jest to oczywiście całkowita porażka i poprosiłem o korektę.

    Ale zastanawiam się (bo kwota spora) czy jednak nie zaksięgować tej
    faktury w KPiR, ażeby bez sensu nie nadpłacać podatku dochodowego.

    Właściwe kwoty znam (bo zrobiłem ksero paragonu fiskalnego).
    Spojrzałem do rozporządzenia i generalnie nie widzę przeciwwskazań do
    księgowania na podstawie wadliwych faktur VAT, a i tak za chwilę
    przyjdzie korekta.

    Błądzę? Czy da się to w ten sposób obsłużyć?

    Piotrek

  • 7. Data: 2009-02-22 21:26:12
    Od: "after" <a...@...pl>

    Ten facet napisał do mnie coś takiego:

    "pan to hyba nie rozumi. Pan nie muszi miec NIP bo pan tez nic z zagranici
    nie kupuje. Pan potrzebuje tylko w panstwa finanz reportu wpisac nasz DE NIP
    ze projekt jest sprzedani zagranice. Ja place tutaj w niemcach 19% Vat na
    ten projekt a nie w polsce. Jestem pierszym klientem z zagranici u panstwa
    ??? Niech pan cie zabyta panstwa radcy finansowego. Mi duzo importujemi z
    polski, dlatego wiemy."

    Co Wy na to? ...

  • 8. Data: 2009-02-22 21:32:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    after pisze:
> [...]
    > ??? Niech pan cie zabyta panstwa radcy finansowego. Mi duzo importujemi z

    ustawa o podatku VAT

    art. 42
    1. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów podlega opodatkowaniu według
    stawki podatku 0%, pod warunkiem że:

    1) podatnik dokonał dostawy na rzecz nabywcy posiadającego właściwy i
    ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany
    przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy
    kod stosowany dla podatku od wartości dodanej, i podał ten numer oraz
    swój numer, o którym mowa w art. 97 ust. 10, na fakturze stwierdzającej
    dostawę towarów;

    2) podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za
    dany okres rozliczeniowy, posiada w swojej dokumentacji dowody, że
    towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały
    wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium
    państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju.

    [i dalej...]

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-02-23 06:47:48
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "after" <a...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > NIP ze projekt jest sprzedani zagranice. Ja place tutaj w niemcach 19% Vat
    ^^^^^^

    > Co Wy na to? ...

    napisz dokładnie, co sprzedałeś
    prawdopodnie odbiorca ma rację

    pozdr,
    m.w.

  • 10. Data: 2009-02-23 09:33:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Feb 2009, Liwiusz wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^

    > ustawa o podatku VAT
    >
    > art. 42
    > 1. Wewnątrzwspólnotowa dostawa
    > towarów
    ^^^^^^^
    ^^^^^^^

    No to:

    Art. 8
    1. Przez œwiadczenie
    > usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1,
    ^^^^^^
    ^^^^^^
    rozumie się [...]
    1) przeniesienie praw do wartoœci niematerialnych i prawnych,
    bez względu na formę, w jakiej dokonano czynnoœci prawnej;

    Taki "projekt" brzmi mocno usługowo :)

    pzdr, Gotfryd