  • 1. Data: 2004-12-04 05:19:22
    Temat: Faktura komis ryzyko, akcyza.
    Od: "Markoo" <m...@o...pl>

    Witam
    Na wstepie zaznacze ze gogle jest bardzo skompe w konkretne informacje.

    Chodzi o kupno samochodu w komisie, ( samochod z UE ) wiekszosc komisow
    wystawia na takowy fakture, zapewniaja ze nie trzeba juz palcic akcyzy.

    Czy to prawda ze nie trzeba palcic ? bo do konca nie jestem pewien, nie
    wiadomo na jakiej podstawie jest sie zwolnionym, czy tu nie ma jakiegos
    haczyka ?

    Wedlug znajomej prawniczki ...(ale nie od prawa finansowego itp) na pewno
    nie trzeba byloby by palcic gdyby faktura byla na taka wartkosc do jakiej
    juz odprowadzono akcyze ?

    Reasumujac. Jak kupic by byc na 100% pewniem ze nie ma zagrozenia jakimis
    dodatkowymi oplatami ?

    Za wszelkie przemyslenia dzieki
    Pozdrawiam Markoo

  • 2. Data: 2004-12-04 10:52:42
    Temat: Re: Faktura komis ryzyko, akcyza.
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > Reasumujac. Jak kupic by byc na 100% pewniem ze nie ma zagrozenia
    jakimis
    > dodatkowymi oplatami ?

    Na 100 % bedziesz pewien, jak od komisu dostaniesz "Dokument stwierdzajacy
    zaplate akcyzy na terytorium kraju od samochodu osobowego w nabyciu
    wewnatrzwspolnotowym", wystawiony na komitenta. Na takim dokumencie jest
    data, pieczec UC, numer dokumentu, dane nabywcy, kwota akcyzy, data zaplaty
    akcyzy, dane identyfikujace samochod.

    Ponadto powinienes dostac z samochodem zaswiadczenie o przeprowadzonym
    badaniu technicznym pojazdu (czyli pierwsze badanie techniczne pojazdu w
    kraju), brak to koszt jakies 200 zl.

    Tlumaczenia przysiegle dokumentow samochodu: karty pojazdu, faktury
    zakupowej/umowy sprzedazy, dokumentu wymeldowania samochodu, generalnie to
    co idzie za samochodem. Brak - koszt uzalezniony od stawek tlumaczy w twoim
    miescie.

    Do tego powinienes otrzymac jeszcze z komisu VAT 24 / VAT 25 (jedno z tych
    dwoch zaswiadczen, raczej VAT 25), czyli zaswiadczenie o zaplaconym VAT, ew.
    zaswiadczenie o zwolnieniu z takiej oplaty (ktore kosztuje 154 zl, hehe).

    W swoim wydziale komunikacji musisz sie jeszcze liczyc z wyrobieniem karty
    pojazdu (500 zl) i nowymi tablicami rejestracyjnymi + oplaty dodatkowe
    (jakies 200 zl).

    Tyle AFAIR z jakis dodatkowych oplat, jesli chodzi o nabycie samochodu
    osobowego z UE. Jak masz jeszcze jakies pytania, postaram sie pomoc.

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 3. Data: 2004-12-05 05:32:22
    Od: "Markoo" <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Tyle AFAIR z jakis dodatkowych oplat, jesli chodzi o nabycie samochodu
    > osobowego z UE. Jak masz jeszcze jakies pytania, postaram sie pomoc.

    Wielkie dzieki za wyczerpujaca odpowiedz !!
    Jesli chodzi o komis to tak jak Pan napisal musza zrobic bo inaczej nie
    powinno sie kupowac, w kazdym razie ja nie kupie.

    POgoglowalem tez troszeczke i wychodzi na to ze nawet kupujac
    auto juz zarejestrowane ale niedawno sprowadzone, warto w umowie zapisac
    ze jest oplacona w nalezytej wyskoosci akcyza bo istnieje ryzyko ze uc
    sobie o tym przypomni i bedzie chcial z obecnego wlasciciela pobrac.

    MOzliwe to jest ?

    Ech jakby to bylo proste i stawki jakies dokladnie okreslone i nie za wysokie ,
    to by nik nic nie kombinowal tylko placil, ( to pewnie bylyby wieksze zyski
    z tego procederu ) a tak to ... szkoda pisac.

    Jeszcze raz dzieki za zainteresowanie.
    Pozdrawaiam Markoo