  • 1. Data: 2008-04-25 21:39:56
    Temat: Faktura korygująca
    Od: Marek <m...@w...pl>

    Proszę o pomoc, ponieważ fakturę korygującą wystawiłem dziś pierwszy raz
    i nie mam w tej dziedzinie doświadczenia.

    W grudniu 2007 wystawiłem przez pomyłkę fakturę na kwotę o 300 zł netto
    za wysoką.
    Klient zorientował sie dopiero dziś i poprosił mnie o korektę.
    Wystawiłem fakturę korygującą pomniejszając kwotę netto o 300 zł i VAT o
    66 zł.
    I co dalej?
    Jak to zaksięgować?
    Jak zaksięgować VAT? Skorygować VAT w grudniu 2007 i skorygować zeznanie
    za VAT-7 za grudzień 2007? Czy może skorygować VAT w bieżącym miesiącu?

    To samo pytanie w związku z podatkiem dochodowym. Jak zaksięgować to w
    KPiR? I z jaką datą? Bieżącą?

    Jeśli niezbyt precyzyjnie zapytałem. Chętnie udzielę dodatkowych informacji.

    Pozdrawiam.
    Marek

  • 2. Data: 2008-04-26 11:32:58
    Temat: Re: Faktura korygująca
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 25 kwiecień 2008 23:39
    (autor Marek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <futj3b$mu8$1@news2.task.gda.pl>):

> [...]
    > Klient zorientował sie dopiero dziś i poprosił mnie o korektę.
    > Wystawiłem fakturę korygującą pomniejszając kwotę netto o 300 zł i VAT o

    ja tam księguję w rejestrze VAT korekt. Ale ktoś mi kiedyś powiedział, że
    nie trzeba osobno i że może być po prostu normalnie w rejestrze sprzedaży.
    Po prostu księgujesz jak każdą inną fakturę tylko, że kwota ma minusik, ale
    to detal matematyczny.

    > Jak zaksięgować VAT? Skorygować VAT w grudniu 2007 i skorygować zeznanie
    > za VAT-7 za grudzień 2007?

    A dlaczego? Wtedy było dobrze. Teraz oddałeś 300zł kontrahentowi.
    Tylko uważaj, bo Gotfryd miał jakąś teorię, że nie wszystko wot tak se można
    korygować w dół bez uzasadnienia. Ale już nie pamiętam szczegółów
    tłumaczenia, jakim się podpierał :D

    > Czy może skorygować VAT w bieżącym miesiącu?

    Ano.

    > To samo pytanie w związku z podatkiem dochodowym. Jak zaksięgować to w
    > KPiR? I z jaką datą? Bieżącą?

    Ano.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 3. Data: 2008-04-26 13:08:57
    Od: Marek <m...@w...pl>

    Tristan napisał(a):

    > Tylko uważaj, bo Gotfryd miał jakąś teorię, że nie wszystko wot tak se można
    > korygować w dół bez uzasadnienia. Ale już nie pamiętam szczegółów

    Uzasadnienie jest mocne. Umawialiśmy się z klientem (pisemnie) na kwotę
    550 zł - a ja mu wystawiłem fakturę na 850 zł.
    Pozdrawiam.
    Marek

  • 4. Data: 2008-04-26 13:16:35
    Od: Marek <m...@w...pl>

    Dzwoniłem do działu zajmującego sie VAT-em.
    Okazuje się, że właśnie tak jak powyżej.
    Choć sam się dziwię czemu. Ale ponoć tak mówią przepisy.

    Niestety, ta Pani nie znała się na pod. dochodowym.
    Powiedziała, że wydaje jej się, że kwotę netto będę mógł zaksięgować z
    minusem nie w miesiącu kiedy wystawiłem korektę lecz w miesiącu kiedy
    otrzymam podpisaną przez odbiorcę kopię korekty. Czyli
    najprawdopodobniej w maju.
    Pozdrawiam.
    Marek

  • 5. Data: 2008-04-26 13:25:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Marek wrote:

    > Dzwoniłem do działu zajmującego sie VAT-em.
    > Okazuje się, że właśnie tak jak powyżej.
    > Choć sam się dziwię czemu. Ale ponoć tak mówią przepisy.
    >
    > Niestety, ta Pani nie znała się na pod. dochodowym.

    Może zadzwoń do jakiejś innej Pani, bo wychodzi mi na to, że ta do
    której dzwoniłeś to nie zna się nawet na tym, na czym jej się wydaje, że
    się zna ...

    Hint:
    Rozporządzenie ministra finansów w sprawie zwrotu podatku niektórym
    podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur,
    sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie
    mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług
    art. 19.1 ustęp 4

    Piotrek

  • 6. Data: 2008-04-26 13:35:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Marek wrote:
> [...]

    sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie
    mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług
    art. 19 ustęp 4

    Piotrek

  • 7. Data: 2008-04-26 13:43:51
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 26 kwiecień 2008 15:08
    wasz znak: <fuv9h7$ikn$1@news2.task.gda.pl>):

    > Uzasadnienie jest mocne. Umawialiśmy się z klientem (pisemnie) na kwotę
    > 550 zł - a ja mu wystawiłem fakturę na 850 zł.

    Czyli poświadczyłeś nieprawdę :D

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 8. Data: 2008-04-26 14:16:06
    Od: Marek <m...@w...pl>

    Tristan napisał(a):
    > W odpowiedzi na pismo z sobota, 26 kwiecień 2008 15:08
    > (autor Marek
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <fuv9h7$ikn$1@news2.task.gda.pl>):

    > Czyli poświadczyłeś nieprawdę :D

    Pomyliłem się raczej. Widocznie myślałem o niebieskich migdałach :)
    Pozdrawiam.
    Marek

  • 9. Data: 2008-04-27 06:25:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 26 kwiecień 2008 16:16
    wasz znak: <fuvdf3$a67$1@news2.task.gda.pl>):

    > Pomyliłem się raczej. Widocznie myślałem o niebieskich migdałach :)

    Wysoki Sądzie, jakiem ciupaską tego cepra bez łeb zdzielił to żem sie
    omylił, myślołech o niebieskich migdałach....

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 10. Data: 2008-04-27 18:04:43
    Od: Marek <m...@w...pl>

    Tristan napisał(a):
> [...]
    >
    > Wysoki Sądzie, jakiem ciupaską tego cepra bez łeb zdzielił to żem sie
    > omylił, myślołech o niebieskich migdałach....

    :)