  • 1. Data: 2008-04-25 17:19:00
    Temat: sprawdzenie czy 1% przekazany
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    przekazalem 1% swojego podatku. chce teraz sprawdzic, czy rzeczywiscie
    zostal on przekazany. do kiedy urzedy skarbowe maja obowiazek
    przekazania kwoty jednego procenta, wiec po jakim terminie moge juz
    zlozyc pismo? na co sie powolac?

  • 2. Data: 2008-04-25 20:57:42
    Temat: Re: sprawdzenie czy 1% przekazany
    Od: andrzej <a...@g...com>

> [...]
    > zostal on przekazany. do kiedy urzedy skarbowe maja obowiazek
    > przekazania kwoty jednego procenta, wiec po jakim terminie moge juz

    nie jestem pewien... ale wydaje mi się że mają 3 miesiące od końca
    terminu składania zeznań podatkowych; koniec składania mija 30.04 więc
    na przekazanie pieniędzy mają czas do 30.07 (ale pewności nie mam...)

    nie mam pojęcia na co mógłbyś się powołać w takim piśmie... składając
    zeznanie zobowiązujesz US do przekazania 1% i skarbówka ma obowiązek
    przekazać twoją darowiznę, nie wiem czemu przypuszczasz że tego może
    nie zrobić? jakiś w tym ma interes?

  • 3. Data: 2008-04-26 07:47:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Apr 2008, Sarpedon wrote:

    > przekazalem 1% swojego podatku. chce teraz sprawdzic, czy rzeczywiscie zostal
    > on przekazany. do kiedy urzedy skarbowe maja obowiazek przekazania kwoty
    > jednego procenta, wiec po jakim terminie moge juz zlozyc pismo?

    Czekaj.
    Czy jak ktoś ma Ci wpłacić pieniądze, to tego kogoś się pytasz, czy
    może jednak zaglądasz na swoje konto?
    Na mój gust ewentualne "sprawdzenie" (w rozumieniu tego słowa) może
    polegać *wyłącznie* na sprawdzeniu u tego, u kogo miało wpłynąć na
    konto!

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-04-26 08:53:37
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0804260945070.2440@a64wrk...
> [...]
    > Na mój gust ewentualne "sprawdzenie" (w rozumieniu tego słowa) może
    > polegać *wyłącznie* na sprawdzeniu u tego, u kogo miało wpłynąć na

    ale jeśli z US-ów będą przelewy zbiorcze po zakończeniu okresu rozliczeń to
    konkretnej wpłaty nie da się sprawdzić

    JS

  • 5. Data: 2008-04-26 09:25:51
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    ianus <U...@o...pl> wrote:

    > ale jeśli z US-ów będą przelewy zbiorcze po zakończeniu okresu rozliczeń to
    > konkretnej wpłaty nie da się sprawdzić

    Nie. US kazdy przelew bedzie realizowal osobno (od kazdego odejmując oplate
    za przelew - bez sensu - o ile więcej by trafiło do OPP gdyby robił to
    jednym przelewem...)

    a.

  • 6. Data: 2008-04-26 09:32:28
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Wemif napisał(a):

    > Nie. US kazdy przelew bedzie realizowal osobno (od kazdego odejmując oplate
    > za przelew - bez sensu - o ile więcej by trafiło do OPP gdyby robił to
    > jednym przelewem...)

    W sprawie opłat za przelew, to było niedawno o tym głośno. Ponoć ma
    ich nie być, z tego względu, że:

    - podobno właśnie przelew będzie zbiorczy, a nie osobny od każdego podatnika
    - przelewy będą szły z NBP, a ten nie pobiera opłaty za tę czynność od US.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2008-04-26 17:47:33
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > - przelewy będą szły z NBP, a ten nie pobiera opłaty za tę czynność od US.

    Jesli tak, to bardzo mnie to cieszy i przepraszam za wprowadzenie w blad.

    a.

  • 8. Data: 2008-04-26 18:21:23
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 26 kwi 2008 w liście [news:fuushb$n55$4@news.onet.pl] Liwiusz
    [l...@w...poczta.onet.pl] napisał(a):

    > - podobno właśnie przelew będzie zbiorczy, a nie osobny od każdego
    > podatnika - przelewy będą szły z NBP, a ten nie pobiera opłaty za
    > tę czynność od US.

    Jeżeli tak, to do organizacji pożytku publicznego, którym można wpłacać
    pieniądze na konkretne osoby lub cel (odpowiedni dopisek na przelewie
    lub w zeznaniu rocznym), urząd będzie musiał wysyłać stosowne
    rozliczenie. Inaczej pieniądze przeznaczone na konkretny cel, mogą
    pójść np. na nowy fotel dla prezesa fundacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/