  • 1. Data: 2008-04-25 20:54:55
    Temat: Dochód ze sprzedaży samochodu - jak rozliczyć?
    Od: "JD" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Usiłuję sie rozliczyć przy pomocy programu PITy 2007 firmy Mediasoft
    dołączonego swego czasu do "Gazety". Samodzielnego rozliczenia dokonuję
    pierwszy raz w życiu i napotkałem problem. Proszę o pomoc.

    W 2007 r osiągnąłem dochody z tytułu:
    - stosunku pracy
    - sprzedaży samochodu
    Wykorzystuję ulgę odsetkową (kredyt na zakup mieszkania).

    Problem pojawia się w momencie, gdy chcę rozliczyć zysk ze sprzedaży
    samochodu: 4000 zł. Otóż, jeśli nie uwzględniam tego zysku w rozliczeniu,
    program wylicza mi nadpłatę podatku w wysokosci 100 zł. Jeśli uwzględniam te
    4000 zł, program twierdzi, że muszę oddać fiskusowi 1100 zł. Trochę za dużo,
    jak na mój mały rozumek.

    Co robię nie tak?

  • 2. Data: 2008-04-25 21:25:56
    Temat: Re: Dochód ze sprzedaży samochodu - jak rozliczyć?
    Od: andrzej <a...@g...com>

    > Problem pojawia się w momencie, gdy chcę rozliczyć zysk ze sprzedaży
    > samochodu: 4000 zł. Otóż, jeśli nie uwzględniam tego zysku w rozliczeniu,

    zysk... znaczy się dochód? różnica pomiędzy przychodem a kosztami...
    tak?

    > program wylicza mi nadpłatę podatku w wysokosci 100 zł. Jeśli uwzględniam te
    > 4000 zł, program twierdzi, że muszę oddać fiskusowi 1100 zł. Trochę za dużo,
    > jak na mój mały rozumek.

    czyli rozliczenie sprzedaży samochodu powoduje zwiększenie podatku
    należnego o 1200 zł... (100 nadpłaty + 1100 do zapłaty)

    ...a w jakim jesteś progu podatkowym? może 2 (30% podatek) ?

    .. bo tak jakoś się składa że od dochodu 4000 w 2 progu podatek wynosi
    właśnie 1200... (4000 x 30%)
    skoro podatek jest od sprzedaży samochodu to nie była odprowadzona za
    niego zaliczka w roku podatkowym, bo jak? więc w rozliczeniu rocznym
    pojawia się dodatkowy podatek należny w wysokości 1200, 100 nadpłaty
    podatku zmniejsza go do owego 1100...

    .... ale są to tylko moje przypuszczenia; nie napisałeś za dużo o
    innych dochodach, progu podatkowym itp. ciężko bez tego cokolwiek
    stwierdzić

  • 3. Data: 2008-04-25 21:27:48
    Od: andrzej <a...@g...com>

  • 4. Data: 2008-04-25 21:45:53
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "JD" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > te
    > 4000 zł, program twierdzi, że muszę oddać fiskusowi 1100 zł. Trochę za

    Wróżki wyginęły.
    W jakim progu pdatkowym jesteś?

  • 5. Data: 2008-04-25 22:11:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    JD wrote:

    > Co robię nie tak?

    Czy rzeczywiście musisz uwzględniać sprzedaż samochodu?
    Czy tylko Ci się tak wydaje?

    Kiedy i w jakim celu kupiłeś samochód?

    Piotrek

  • 6. Data: 2008-04-26 07:53:13
    Od: <s...@a...pl>

    > Czy rzeczywiście musisz uwzględniać sprzedaż samochodu?
    > Czy tylko Ci się tak wydaje?
    >

    > Kiedy i w jakim celu kupiłeś samochód?

    "Kiedy kupił" zgoda.
    "Cel zakupu" - jakie ma znaczenie?

    Powinno być jeszcze: "kiedy sprzedał"?

  • 7. Data: 2008-04-26 08:10:25
    Od: "JD" <j...@W...gazeta.pl>

    JD <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Co robię nie tak?

    Dziękuję nieocenionym Grupowiczom za podpowiedzi. Otworzyły mi się oczy na
    parę spraw, których (niewiarygodne!) nie byłem świadom.

    Gwoli wyjaśnienia - faktycznie jestem w drugim progu, samochód kupiłem od
    firmy, w której pracuję i sprzedałem go po miesiącu z zyskiem 4000 zł.

    Wszystko się zgadza, podatki (niestety) też :)

    Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

    Jerry Dixon