  • 1. Data: 2007-08-23 13:24:37
    Temat: Faktura na osobę fizyczna
    Od: Pako <p...@o...pl>

    Witam,

    mam taki problem, jako ze buduje dom i często kupuje przeróżne materiały
    budowlane zdarza sie ze nie zawsze biorę fakturę lecz zwykły paragon.
    Zwróciłem sie do sprzedawcy pisemnie ( ze względu na odległość )przed
    upływem 3 miesięcy z prośbą o wystawienie faktury Vat na osobę fizyczna.
    Ten odpowiedział iż nie ma takiej możliwości i powołał sie na przepis
    mówiący o 7 dniach. Na jaki paragraf maiłabym sie powołać, mówiący o
    wystawieniu faktury vat na osobę fizyczna do 3 miesięcy. Z tego co
    pamiętam to duże sieci takie jak np. Castorama wystawiają faktury na
    osoby fizyczna do 3 miesięcy. Z góry dziękuję

    Tadeusz

  • 2. Data: 2007-08-23 20:10:15
    Temat: Re: Faktura na osobę fizyczna
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 23 sierpnia 2007 22:15
    (autor s...@a...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fakpce$k65$1@news.onet.pl>):

    > Ja wystawiam i po pół roku, jak ktoś jest miły. Mniej miłym do 3 miesiecy.

    A jak to potem księgujesz? Bo sprzedaż już dawno została zaksięgowana i
    opodatkowana.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 3. Data: 2007-08-23 20:15:32
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > Ten odpowiedział iż nie ma takiej możliwości i powołał sie na przepis
    > mówiący o 7 dniach. Na jaki paragraf maiłabym sie powołać, mówiący o

    Tak, ma obowiazek wystawić Ci fakturę w ciągu 7 dni... od dnia Twojego
    żądania. Przed wystawieniem masz mu zwrócić paragon (jesli sprzedawca miał
    kasę). A Ty mozesz żadać faktury przed upływem 3 m-cy o dnia wydania towaru
    (poczytaj art. 87 ordynacji podatkowej). Potem już mozesz tylko prosić.

    Pamietaj tylko, że sprzedawca ma obowiazek WYSTAWIĆ a nie WYSŁAĆ. Nawet jak
    wystawi, to moze leżeć u niego w biurze (sklepie) do odbioru. I będziesz
    musiał sie po niego pofatygować.

  • 4. Data: 2007-08-23 20:22:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Aug 2007, Pako wrote:

> [...]
    > mówiący o 7 dniach. Na jaki paragraf maiłabym sie powołać, mówiący o
    > wystawieniu faktury vat na osobę fizyczna do 3 miesięcy.

    Nie ma takiego "paragrafu".
    Reguluje to *zasada prawna* "lex superior derogat legi inferiori".
    Dosłownie *UCHYLA*.
    Przepis ustalający obowiązek wystawienia RACHUNKU znajdą w Ordynacji
    Podatkowej. O orzepisach ustalających że rachunek jest fakturą (! - dla
    potrzeb rozliczania VAT) jak i to że faktura pełni rolę rachunku
    (wystawia się ją ZAMIAST rachunku, bo f-ra zawiera elementy wymagane
    dla rachunku - jako specjalna forma zawiera ich więcej) doskonale wiedzą.

    Mają do wyboru:
    - wystawić rachunek nie będący fakturą, łamiąc ustawę o VAT (bo tam
    jest NAKAZ wystawiania f-r przez zarejestrowanych podatników)
    - wystawić fakturę w terminie późniejszym, łamiąc zapis z rozporządzenia
    w celu zaspokojenia USTAWOWEJ regulacji (OP).

    IMO wnioski są oczywiste.
    A to że rozporządzenie o wystawianiu faktur kwalifikuje się do Trybunału
    Konstytycyjnego - również :)

    > Z tego co
    > pamiętam to duże sieci takie jak np. Castorama wystawiają faktury na
    > osoby fizyczna do 3 miesięcy.

    IMO tak powinno być.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-08-23 20:29:53
    Od: <s...@a...pl>

    > A jak to potem księgujesz? Bo sprzedaż już dawno została zaksięgowana i
    > opodatkowana.

    Faktura idzie do segregatora z fakturami. Data wystawienia f-ry: bieżąca.
    Data sprzedaży f-ry: data z paragonu.
    Ksieguję tylko raporty dobowe.

  • 6. Data: 2007-08-24 06:29:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wrak Tristana wrote:

    > A jak to potem księgujesz? Bo sprzedaż już dawno została zaksięgowana
    > i opodatkowana.

    Więc w czym problem?
    Przecież opodatkowana jest sprzedaż,
    a nie wystawienie papierka.