  • 1. Data: 2007-08-23 10:51:17
    Temat: umowa przejecia dlugu
    Od: pomidorek <p...@i...pl>

    Witam

    w lutym kupilismy na kredyt z dziewczyna mieszkanie po polowie
    w czerwcu sie rozstalismy, w lipcu podpisalismy aneks z bankiem, w
    ktorym ja zostalem jedynym kredytobiorca. Teraz zostal notariusz zeby
    przerzucic polowke mieszkania na mnie i pojawil sie problem podatkow.
    W opinii US to jest darowizna (pomimo ze przejolem polowe zadluzenia) a
    wiec podatek od darowizny

    Podobno jedynym rozwiazaniem zeby nie placic podatku od darowizny, jest
    zawarcie umowy o przejęciu długu w zamian za oddanie polowy mieszkania,
    czy ktos sie juz spotkal z taka umowa? Czy ta umowa powinna byc zawarta
    pomiedzy mna i dziewczyna czy bank tez tu jest strona ? Czy w takiej
    sytuacji placi sie jeszcze jakis podatek ?

    dziekuje za pomoc

    Piotr

  • 2. Data: 2007-08-23 19:52:39
    Temat: Re: umowa przejecia dlugu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Aug 2007, pomidorek wrote:

> [...]
    > polowke mieszkania na mnie i pojawil sie problem podatkow.
    > W opinii US to jest darowizna (pomimo ze przejolem polowe zadluzenia)

    Ano jest. Podstawowe pytanie: o jakiej WARTOŚCI jest ta darowizna?

    > a wiec podatek od darowizny

    Cytat z ustawy:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html
    +++
    Art. 7
    1. Podstawę opodatkowania stanowi wartoœć nabytych rzeczy i praw
    majštkowych po potršceniu długów i ciężarów (czysta wartoœć),
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ustalona według stanu rzeczy i praw majštkowych w dniu nabycia i cen
    rynkowych z dnia powstania obowišzku podatkowego. [...]
    [...]
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-08-24 07:44:26
    Od: pomidorek <p...@i...pl>

    > Ano jest. Podstawowe pytanie: o jakiej WARTOŚCI jest ta darowizna?

    to sobie juz sprawdzilem w US, pani mi jasno powiedzila co i jak,
    natomiast jak zaczolem mowic o umowie przejecia dlugu to wstepnie
    powiedziala mi ze nie ma podatku ale nie jest do konca tego pewna, nie
    zna szczegolow i nie ma czasu teraz sie tym zajac

    Wyglada na to ze jedyna nadzieja to ta umowa przejecia dlugu w zamian za
    przeniesienie wspolwlasnosci, ktos moze mial z tym doczynienia ?

    pozdrawiam
    piotrek

  • 4. Data: 2007-08-24 07:45:01
    Od: pomidorek <p...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ano jest. Podstawowe pytanie: o jakiej WARTOŚCI jest ta darowizna?

    to jest mieszkanie warte razem

  • 5. Data: 2007-08-25 08:19:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Aug 2007, pomidorek wrote: