    From: Zuzia <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Faktura zaliczkowa z Allegro + bon pieniężny PayBACK
    Date: Fri, 10 Jul 2009 16:07:10 +0200

    Witam,
    1. W czerwcu (za pośrednictwem bonu z PayBACK) dokonałam na konto
    Allegro przedpłaty w wysokości 625 zł. Otrzymałam od Allegro zwykłą
    fakturę VAT na kwotę 176,78 zł (prawdopodobnie jest to kwota, która
    wyszła mi do zapłaty za czerwiec), ale nie musiałam tego płacić,
    ponieważ wartość ta została już odjęta od nadpłaconych 625 zł. Wraz z
    powyższą fakturą, Allegro przysłało Fakturę zaliczkową VAT na kwotę
    448,22 zł, czyli różnicę nadpłaty 625 zł i zapłaty za czerwiec 176,78
    zł. Obie faktury - zwykła i zaliczkowa zostały wystawione z tą samą
    datą, tj. 30.06.2009. Czy dobrze rozumiem, że fakturę 176,78 zł
    zaksięgować "normalnie" (jako koszt) w KPiR i rejestrze VAT, natomiast
    fakturę zaliczkową 448,22 zł tylko w rejestrze VAT? Czy Allegro przyśle
    mi (opłacone zaliczką) faktury za kolejne miesiące, które powinnam
    księgować wyłącznie w KPiR?

    2. Za uzbierane punkty PayBACK wybrałam bon zasilający konto Allegro,
    tj. wspomniane wyżej 625 zł. Czy muszę ten bon wpisać w KPiR jako
    przychód? Jeśli tak, to czy jako dowód wewnętrzny? Nie otrzymałam
    żadnego dowodu potwierdzającego ten fakt.

    Oczywiście sprawa 1. i 2. się ze sobą łączą - chodzi cały czas o ten sam
    bon 625 zł.

    Uprzejmie proszę o pomoc.

    Pozdrawiam,
    Zuzia