  • 1. Data: 2003-08-22 20:39:25
    Temat: Faktury VAT za rok - ale jaja
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    Wczytuję się w PROJEKT nowej ustawy o VAT (208 stron) i co widzę:
    ========
    Dział XI
    Dokumentacja
    Rozdział 1
    Faktury
    Art. 104. 1. Podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, są obowiązani wystawić
    fakturę (...).
    2. Podatnicy ŚWIADCZĄCY USŁUGI (-podkr.moje, ...) nie mają obowiązku
    wystawiania faktur, o których mowa w ust. 1, osobom fizycznym nieprowadzącym
    działalności gospodarczej. Jednakże na żądanie tych osób podatnicy są
    obowiązani do wystawienia faktury.
    ========
    Czyli każda SPRZEDAŻ TOWARU, nawet gazety w kiosku, musi byc dokumentowana
    fakturą.

    Mam nadzieję, że to niedopatrzenie, ale swoją drogą jak można takie błędy
    popełniać!

    Projekt w formacie Wirda jet do pobrania z tej strony:
    http://www.mf.gov.pl/index.php?wysw=2&sgl=2&dzial=29
    8
    Link bezpośredni (może się złamać):
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyzowy/
    ustawa_o_podatku_towarow_i_uslug3.doc

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2003-08-23 08:07:41
    Temat: Re: Faktury VAT za rok - ale jaja
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > fakturą.
    > Mam nadzieję, że to niedopatrzenie, ale swoją drogą jak można takie błędy

    przepraszam bardzo, przed chwilą się obudziłem ale nie rozumiem co masz na
    myśli....
    art 32 ustawy vat przecież cały czas obowiązuje ?

    Darek SP2BZW

  • 3. Data: 2003-08-23 09:44:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Aug 2003, BaLab wrote:

    >+ Witam!
    >+ Wczytuję się w PROJEKT nowej ustawy o VAT (208 stron) i co widzę:
    [...]
    >+ Art. 104. 1. Podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, są obowiązani wystawić
    >+ fakturę (...).
    >+ 2. Podatnicy ŚWIADCZĄCY USŁUGI (-podkr.moje, ...) nie mają obowiązku

    "w tym również w zakresie handlu"...
    Kawy sobie zrób :), bo wyb(i)orczy się zrobiłeś ;)

    [...]
    >+ Czyli każda SPRZEDAŻ TOWARU,

    ...potraktowana tu jako "usługa"...

    >+ nawet gazety w kiosku, musi byc dokumentowana fakturą.

    Jasne. Już ci napisali że w dzisiejszej ustawie napisano to samo ;)

    >+ Link bezpośredni (może się złamać):

    Thx.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-08-24 11:26:15
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > ...potraktowana tu jako "usługa"...

    > Jasne. Już ci napisali że w dzisiejszej ustawie napisano to samo ;)

    OK, macie rację. Ale po co przenosić do nowej ustawy BŁĘDY ze starej:
    ------
    Art. 6. 1. Przez dostawę towarów (...) rozumie się przeniesienie prawa do
    rozporządzania towarami jak właściciel (...).

    Art. 7. 1. Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1,
    rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub
    jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi
    dostawy w rozumieniu art. 6 (...)
    ------
    Oba artykuły są sprzeczne, bo nie można "świadczyć usług w zakresie handlu"
    ! Jeśli coś jest dostawą to nie jest usługą i vice versa!

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-08-25 07:57:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Aug 2003, BaLab wrote:
    [...]
    >+ > "w tym również w zakresie handlu"...
    [...]
    >+ OK, macie rację. Ale po co przenosić do nowej ustawy BŁĘDY ze starej:

    A, to masz rację.
    Tylko czepiasz się niewłaściwego artykułu :)

    [...]
    >+ Oba artykuły są sprzeczne, bo nie można "świadczyć usług
    >+ w zakresie handlu" !

    ...pod rozwagę ustawodawcy...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)