  • 1. Data: 2003-08-22 20:53:26
    Temat: A jednak pojde siedziec...
    Od: towarzysz Vader <v...@U...rzeszow.net>

    Kurde... jak nie urok to sraczka. Złożyłem korektę z oświadczeniem, że
    korekta nie spowodowała żadnych różnic w zapłaconym podatku. Dziś jednak
    sprawdziłem dokładnie kwoty (coś mnie tknęło) i okazało się, że jednak
    spowodowała. Poradźcie co zrobić, żeby wyrok był łagodny. :-\

    Jak się liczy odsetki od różnycy podatku zapłaconego w marcu? Tylko w
    marcu płaciłem podatek dochodowy więc tylko w tym miesiącu mam różnicę -
    18 zł niedopłaty. :-(((

    "Czynny żal" czy jak to się tam nazywa - z czym to się je?

    PS. A teraz idę sobie pokląć w samotności... do poniedziałku... :-(((

    --
    towarzysz Vader - v...@U...rzeszow.net
    http://www.rzeszow.net/

  • 2. Data: 2003-08-23 08:43:06
    Temat: Re: A jednak pojde siedziec...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Aug 2003, towarzysz Vader wrote:

> [...]
    >+ sprawdziłem dokładnie kwoty (coś mnie tknęło) i okazało się, że jednak
    >+ spowodowała. Poradźcie co zrobić, żeby wyrok był łagodny. :-\

    IMHO - złożyć kolejną korektę. Z oświadczeniem że nie umiesz
    liczyć i dlatego mimo poprzedniej korekty nie wyszła ci
    niedopłata :)
    [...zeznaję: nie chce mi się sprawdzać jakie odsetki były... :[!...]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-08-23 08:53:59
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "towarzysz Vader"
    > Jak się liczy odsetki od różnycy podatku zapłaconego w marcu? Tylko w
    > marcu płaciłem podatek dochodowy więc tylko w tym miesiącu mam różnicę -
    > 18 zł niedopłaty. :-(((

    Może poszukaj we wskażnikach bo jakoś nie chce mi się szukać a stawka
    napewno się zminiała.

    > "Czynny żal" czy jak to się tam nazywa - z czym to się je?

    Tego nie jesz tylko piszesz proponuje pisemko
    Wydział Karno-Skarbowy

    Powołując się na art.16 Kodeksu Karno-Skarbowego wyrażam czynny żal w
    związku z pomyłkowym rozliczeniu PIT- na kwotę zł
    netto zł brutto) w ... roku .... Pomyłkę skorygowałem, brakujący
    podatek zapłaciłem wraz z odsetkami. Uprzejmie proszę o odstąpienie
    od wymierzenia kary za ww. przewinienie.

    Możesz coś zmodyfikować
    > PS. A teraz idę sobie pokląć w samotności... do poniedziałku... :-(((

    Współczuje sąsiadom.
    Pewne jednak że za 18 zł nie pójdzisz siedzić.
    Pozdrwiam Wiola

  • 4. Data: 2003-08-23 16:08:53
    Od: towarzysz Vader <v...@U...rzeszow.net>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > IMHO - złożyć kolejną korektę. Z oświadczeniem że nie umiesz
    > liczyć i dlatego mimo poprzedniej korekty nie wyszła ci
    > niedopłata :)

    To znaczy PITy zlozylem poprawne, tylko w oswiadczeniu nieświadomie
    zełgałem, że podatek mi wyszedł taki jak w nieskorygowanym PIT-5 (jak mi
    to mogło wyjść do tej pory nie rozumiem, ale kwota była podobna - dwie
    cyferki zamienione miejscami, na starym było x24,xx a na nowym x42,xx.
    :-((( Za szybko i w nerwach (no bo przecież to moja pierwsza korekta)
    patrzyłem.

    Już się poniedziałku doczekać nie mogę... :-\\\

    > [...zeznaję: nie chce mi się sprawdzać jakie odsetki były... :[!...]

    A to mam liczyc wedlug stawki aktualnej czy marcowej (a wlasciwie
    kwietniowej bo w kwietniu placilem podatek za marzec).

  • 5. Data: 2003-08-23 22:31:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Aug 2003, towarzysz Vader wrote:
    [...]
> [...]
    >+ A to mam liczyc wedlug stawki aktualnej czy marcowej (a wlasciwie
    >+ kwietniowej bo w kwietniu placilem podatek za marzec).

    "po kolei takie jak obowiązywały". Czyli w kwietniu kwietniowa,
    w maju majowa itd... aż do dziś.
    Są "kalkulatory odsetkowe" na róznych stronach www, niedawno
    była dyskusja które źle liczą :> to w googlu znajdziesz :)
    A poza tym to masz chyba na tyle małą kwotę, że wg Ordynacji
    możesz się załapać żeby *odsetek* nie zapłacić: do 2zł
    konkretnie "się nie ściąga".
    Ja bym już je zapłacił - skoro przypadnie zapłacić
    należność główną to czy 18zł czy np. 18,90 to przeżyjesz,
    ale dla porządku zapodaję co wiem.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 6. Data: 2003-08-24 00:32:44
    Od: towarzysz Vader <v...@U...rzeszow.net>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > "po kolei takie jak obowiązywały". Czyli w kwietniu kwietniowa,
    > w maju majowa itd... aż do dziś.

    Skorzystałem z dwóch serwisów (n.in. infor) i wyszły mi dwie różne kwoty
    ale faktycznie obie zbliżone do 18.90. Zaraza zapłacę.

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi, przyślę wam kartki "zza krat". ;-)