  • 1. Data: 2007-11-06 16:28:35
    Temat: Faktury eksportowe, rozliczenia VAT
    Od: Ziober <p...@z...com>

    Jest taki problem - kilku moich klientów to podmioty gospodarcze
    zarejestrowane w Czechach. Księgowy po zasięgnięciu informacji w US
    zdecydował, że będziemy wystawiać im faktury z normalnym VATem (7%) oraz
    dodatkowym wydrukiem do potwierdzenia, że towar został przewieziony i
    sprzedany w Czechach. Dopiero z takim potwierdzonym drukiem, klient
    wraca do nas, a my po wystawieniu faktury korygującej, zwracamy
    klientowi nadpłacony VAT.
    Problem polega na tym, że nie potrafimy wskazać klientowi orgamu, który
    miałby dokonac takiego potwierdzenia - na granicy zostali już tylko sami
    pogranicznicy, którzy twierdzą, że im nic do tego, a w chwili wejscia do
    Gupy Schengen to i SG nie będzie ;)
    Ponadto klienci wskazują nam konkurencję, która od razu wystawia im
    faktury z VAT 0%, księgowy z kolei twierdzi, że według prawa to my, jako
    podmiot dokonujący sprzedaży i rozliczenia odpowiadamy, za to, czy towar
    faktycznie został wywieziony i sprzedany poza granicami RP.
    No to jak to jest?

  • 2. Data: 2007-11-06 16:55:09
    Temat: Re: Faktury eksportowe, rozliczenia VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ziober wrote:
> [...]
    > jako podmiot dokonujący sprzedaży i rozliczenia odpowiadamy, za to,
    > czy towar faktycznie został wywieziony i sprzedany poza granicami RP.

    Ręce i nogi opadają. Jakie eksportowe faktury?
    Spytaj księgowego czy słyszał coś o wewnątrzwspólnotowej dostawie
    towarów i czy wie, że od kilku lat jesteśmy w Unii.
    A informacja z US też świetna była.
    Może by tak przeczytać art 41.3 a potem art 42 ustawy.

  • 3. Data: 2007-11-06 17:48:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Nov 2007, Ziober wrote:

    > Ponadto klienci wskazują nam konkurencję, która od razu wystawia im faktury
    > z VAT 0%

    Z VAT 0% czy *bez VAT*?
    Bo przyznasz, to może być różnica? ;)

    FYI: rozumiem, że prowadzisz DG i masz świadomość iż m.in. za podatki
    odpowiadasz osobiście (księgowy to inna broszka).
    Spróbuj więc zacząć:
    http://groups.google.pl/advanced_search?q=group%3A*.
    podatki&num=100
    ...z hasłem "wewnątrzwspólnotowa dostawa", ew. z odmianą (wewnątrz-
    wspólnotowej dostawie itp).
    "Od zawsze" rekomenduję ze 3 do 4 tysięcy postów na początek, zeby się
    oswoić z tym wszystkim :] (nie krzyczeć że ciężkostrawne, sam zastosowałem
    raz czasu do siebie to wiem co piszę :>).

    pzdr, Gotfryd