  • 1. Data: 2006-11-30 18:13:29
    Temat: Faktury za usługi
    Od: t <r...@o...pl>

    Jest sobie umowa na wykonanie usługi niematerialnej, są określone etapy
    realizacji
    za wykonanie których klient płaci, do tego jest ramowy grafik.
    W takim wypadku rozumiem że wystawiam fakturę do 7 dni po zaakceptowaniu
    etapu
    a datą sprzedaży jest data tejże akceptacji??

    Teraz sytuacja się zmienia, klient chce żeby mu coś tam robić i chce
    rozliczać to miesięcznie
    ponieważ założenia są płynne i za bardzo etapów tutaj nie da się wyróżnić.
    Czyli data sprzedaży wypada wtedy w ostatnim dniu miesiąca? A fakturę mogę
    wystawić
    w ciągu siedmiu dni i obowiązek podatkowy powstaje w dacie wystawienia
    faktury
    czyli już w następnym miesiącu?

    Tak męczę ustawę i rozporzadzenie, gugluje, ale nie jestem do końca pewien
    czy dobrze
    to rozumiem.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-30 21:53:37
    Temat: Re: Faktury za usługi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Nov 2006, t wrote:

    > Teraz sytuacja się zmienia, klient chce żeby mu coś tam robić i chce
    > rozliczać to miesięcznie

    Mamy "okres".

    > ponieważ założenia są płynne i za bardzo etapów tutaj nie da się wyróżnić.
    > Czyli data sprzedaży wypada wtedy w ostatnim dniu miesiąca?

    IMO nie ma wtedy "daty sprzedaży" - jest "okres sprzedaży", natomiast
    jest "data wystawienia f-ry".

    > Tak męczę ustawę i rozporzadzenie

    Popatrz na to:
    +++ rozporządzenie +++
    3) dzień, miesišc i rok albo miesišc i rok dokonania sprzedaży
    [...to dla towarów i "usług zatwierdzanych protokołem"...]
    podatnik może podać na fakturze miesišc i rok dokonania sprzedaży
    w przypadku sprzedaży o charakterze cišgłym;
    [...a to dla "usług rozliczanych za okres"...]

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-11-30 22:19:01
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 30-11-2006 o 22:53:37 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    "Odwrócę" cytaty:

    > podatnik może podać na fakturze miesišc i rok dokonania sprzedaży
    > w przypadku sprzedaży o charakterze cišgłym;
    > [...a to dla "usług rozliczanych za okres"...]

    Też tak właśnie kombinowałem, tak trzeba będzie zrobić.

    > Popatrz na to:
    > +++ rozporządzenie +++
    > 3) dzień, miesišc i rok albo miesišc i rok dokonania sprzedaży
    > [...to dla towarów i "usług zatwierdzanych protokołem"...]

    Skąd wziąłeś to co w cudzysłowach?
    W ustawie, Art. 19 ust 14 nawiązującym do Art. 19 ust 13 pkt 2d jest o
    prokolole
    ale IMO odnośnie tych konkretnych usług(budowlanych), innych protokołów
    "Szukaj" nie znalazło :]
    Pytam bo nie mam żadnych pisemnych protokołów odbioru
    (nie mamy takiej potrzeby z klientem - bo to że zapłacił za faktury
    jest wystarczającym potwierdzeniem że wypełniam umowę).
    No i nie wiem czy teraz na szybcika mam coś dorabiać :)

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-12-01 00:01:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Nov 2006, t wrote:

    > Skąd wziąłeś to co w cudzysłowach?

    Z logiki :)
    VAT należy się od usług "wykonanych".
    Wykonanie albo stwierdza się z mocy upływu czasu (charakter zlecenia,
    z definicji zapłata przy "staranności" bez względu na wynik) albo
    z mocy "przekazania" (charakter umowy o dzieło).
    Za ciężkim argumentem rzuciłem, miało być "dowód przekazania".

    > ale IMO odnośnie tych konkretnych usług(budowlanych), innych protokołów
    > "Szukaj" nie znalazło :]
    > Pytam bo nie mam żadnych pisemnych protokołów odbioru

    W tym znaczeniu wskazać nakazu prawnego nie mogę.
    Idzie o samą ideę: że tak powiem "protokół ustny" też ją wypełnia :)
    (a de facto będzie nim akceptacja tak wystawionej faktury, to znaczy
    z podaną datą sprzedaży)

    > (nie mamy takiej potrzeby z klientem - bo to że zapłacił za faktury
    > jest wystarczającym potwierdzeniem że wypełniam umowę).

    IMHO starczy. Protokół może się przydać jakby US chciał dochodzić czy
    to na pewno miało być we wtorek czy w środę (przyznam że wątpię).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-12-01 09:11:30
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 01-12-2006 o 01:01:57 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > IMHO starczy. Protokół może się przydać jakby US chciał dochodzić czy
    > to na pewno miało być we wtorek czy w środę (przyznam że wątpię).

    Już myślałem że znowu cos przeoczyłem i będzie "czynny" :)

    pozdrawiam