  • 1. Data: 2004-11-24 14:05:48
    Temat: Faktury zaliczkowe
    Od: Johnny <m...@g...pl>

    Witam!

    Gdzie mogę znaleźć prosty i przejrzysty opis sposobu wystawiania faktur
    zaliczkowych?
    Chodzi mi o to, co na fakturze zaliczkowej powinno się znaleźć, kiedy wydać
    towar z magazynu, jak wygląda rozliczenie wpłaconych zaliczek itd.

    Dziękuję i pozdrawiam,
    Johnny

  • 2. Data: 2004-11-25 00:05:24
    Temat: Re: Faktury zaliczkowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Nov 2004, Johnny wrote:
    [...]
    >+ Chodzi mi o to, co na fakturze zaliczkowej powinno się znaleźć, kiedy wydać
    >+ towar z magazynu

    ...no, wydanie z magazynu przy f-rze zaliczkowej to już nie
    jest podatkowy problem; znaczy: sugeruję iż jest bez związku
    z f-rą !
    Nawet jeśli dokumentacja wydania (WZ :)) będzie na tej samej
    kartce co f-ra... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2004-11-25 08:28:24
    Od: Johnny <m...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Nov 2004 01:05:24 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > z f-rą !
    > Nawet jeśli dokumentacja wydania (WZ :)) będzie na tej samej

    Nie chodziło mi tutaj o UDOKUMENTOWANIE wydania z magazynu tylko o fizyczne
    wydanie towaru. Wydaje się natychmiast po wpłacie zaliczki część zapłaconą?
    Czy może dopiero jak dany towar będzie zapłacony w całości?

    pozdrawiam
    Johnny

  • 4. Data: 2004-11-25 09:27:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Nie chodziło mi tutaj o UDOKUMENTOWANIE wydania z magazynu tylko o fizyczne
    > wydanie towaru. Wydaje się natychmiast po wpłacie zaliczki część zapłaconą?
    > Czy może dopiero jak dany towar będzie zapłacony w całości?

    Czekaj, Ty się NAS pytasz jak sie umówiłeś z kontrahentem????
    Był kiedys taki delikwent który chcial USu pytać czy stosuje kase czy
    memowiał w KPiR, ale ty jestes lepszy ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2004-11-25 11:00:08
    Od: Johnny <m...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Nov 2004 10:27:23 +0100, Maddy napisał(a):

    > Czekaj, Ty się NAS pytasz jak sie umówiłeś z kontrahentem????
    > Był kiedys taki delikwent który chcial USu pytać czy stosuje kase czy
    > memowiał w KPiR, ale ty jestes lepszy ;-)
    >
    > Maddy

    hmm...
    1) najwazniejsza dla mnie sprawa to sposob wystawienia faktury zaliczkowej
    2) sprawa tego kiedy mam wydac towar kontrahentowi jest poboczna, chcialem
    po prostu zapytac czy istnieja jakies regulacje prawne na ten temat, w
    kontekscie faktury zaliczkowej i przyjmowania zaliczek
    3) ja fizycznie zadnego towaru kontrahentowi nie wydaje, ja po prostu
    jestem programista i staram sie dodac mozliwosc wystawiania faktur
    zaliczkowych w swoim programie. I idzie mi bardzo mozolnie, bo ciezko mi
    zrozumiec teksty pisane jezykiem formalnym - takie jak ustawa a np.
    dzwonienie do US tez niewiele daje bo interpretacja ustawy rozni sie w
    zaleznosci od tego, z kim rozmawiam... Rozni sie w szczegolach, ale te
    szczegoly sa dla mnie bardzo istotne

    Wiec, reasumujac:
    - jak sie wystawia te faktury zaliczkowe?

    pozdrawiam
    Johnny

  • 6. Data: 2004-11-25 16:20:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Nov 2004, Johnny wrote:

    >+ Dnia Thu, 25 Nov 2004 10:27:23 +0100, Maddy napisał(a):
    >+
    >+ > Czekaj, Ty się NAS pytasz jak sie umówiłeś z kontrahentem????

    No, tekst był niezły :)
    [...]
    >+ hmm...
    >+ 1) najwazniejsza dla mnie sprawa to sposob wystawienia faktury zaliczkowej

    "Skrócony kurs podatnika VAT część pierwsza
    1. Powodem opodatkowania moze być wydanie towaru. Poza innymi przypadkami
    szczególnymi opisanymi w 176 artykułach ustawy o VAT tudzież kilkuset
    paragrafach rozporządzeń do ustawy do 7 dni od wydania towaru powinna
    być wystawiona faktura i jest to JEDYNY warunek ogólny
    2. Drugim powodem opodatkowania jest przyjęcie zaliczki; faktura
    powinna być wystawiona do 7 dni *od przyjęcia zaliczki* i jest
    to JEDYNY warunek ogólny; pozostałe warunki szczegółowe są do
    znalezienia w 176 art. ustawy tudzież paragrafach rozporządzeń
    wykonawczych
    3. Jak zaszło 2. to dla całości lub części zapłaty ujętej w 2.
    nie stosuje się powodu opodatkowania ujętego w 1"

    Może być ? :]

    >+ 2) sprawa tego kiedy mam wydac towar kontrahentowi jest poboczna, chcialem
    >+ po prostu zapytac czy istnieja jakies regulacje prawne na ten temat, w
    >+ kontekscie faktury zaliczkowej i przyjmowania zaliczek

    *w przypadku ogólnym* - nie ma, bo to *przyjęcie zaliczki* jest
    powodem obowiązku wystawienia faktury. Towar może być za rok
    albo wcale. Pieniądze mogą być zwrócone (powód do wystawienia
    f-ry korygującej), przeznaczone na inny cel (korekta jak poprzednio)
    lub "przepaść u dłużnika" (to Skarb Państwa już wziął co swoje
    i nic więcej go nie interesuje :>).

> [...]
    >+ zaliczkowych w swoim programie. I idzie mi bardzo mozolnie, bo ciezko mi
    >+ zrozumiec teksty pisane jezykiem formalnym - takie jak ustawa a np.

    To pisz wyraźnie o co chodzi. Inaczej zawsze grupowicze będą
    ROFLować :)

    >+ - jak sie wystawia te faktury zaliczkowe?

    ...normalnie... :) - oczywiście nie licząc tych przypadków szczególnych
    ujętych w pozostałych 176 artykułach oraz paragrafach....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...