  • 1. Data: 2008-12-12 11:18:41
    Temat: Forma działalności przy obrotach 5-cio cyfrowych
    Od: "Mateusz Krzeminski" <k...@i...eu>

    Witam,

    mam sp.z o.o., firma ma obroty 5-cyfrowe, czy da sie jakoś sp. z o.o.
    przekształcić na inną formę działalności, aby podatki i ZUSy płacić
    mniejsze ?

  • 2. Data: 2008-12-12 13:01:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 12 grudzień 2008 12:18
    (autor Mateusz Krzeminski
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <o...@d...local.ies.co.pl
    >):

    > mam sp.z o.o., firma ma obroty 5-cyfrowe, czy da sie jakoś sp. z o.o.
    > przekształcić na inną formę działalności, aby podatki i ZUSy płacić
    > mniejsze ?

    Nie wiem czy to należy mierzyć obrotami, ale skoro faktycznie masz tak
    niskie obroty, to może po prostu zarejestruj DG OF i już. Ale mówię, obroty
    to nie wszystko...

    --
    Tristan

    Kupię konto bez limitów na YouTube.

  • 3. Data: 2008-12-12 14:17:29
    Od: "Mateusz Krzeminski" <k...@i...eu>

    Dnia 12-12-2008 o 14:01:04 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > Nie wiem czy to należy mierzyć obrotami, ale skoro faktycznie masz tak
    > niskie obroty, to może po prostu zarejestruj DG OF i już. Ale mówię,
    > obroty
    > to nie wszystko...

    Nie moge w przepisach znalezc, ale chyba DG płaci mniejsze podatki niż sp.
    z o.o.;

  • 4. Data: 2008-12-12 18:55:31
    Od: Asen <a...@g...com>

    > Nie moge w przepisach znalezc, ale chyba DG płaci mniejsze podatki niż sp.
    > z o.o.;

    Co cie skłoniło do otwarcia działalności w formie sp. z o.o. ?

  • 5. Data: 2008-12-12 19:09:03
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 12 grudzień 2008 15:17
> [...]
    >):

    > Nie moge w przepisach znalezc, ale chyba DG płaci mniejsze podatki niż sp.

    Przy takich obrotach zapewne... w ZOO masz na starcie z 40% podatków, a tu
    19.

  • 6. Data: 2008-12-12 19:53:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tristan wrote:

    > Przy takich obrotach zapewne... w ZOO masz na starcie z 40% podatków, a tu
    > 19.

    Obudź się!
    To się zmieniło w (chyba) 2004 roku.

    Piotrek

  • 7. Data: 2008-12-13 09:49:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Dec 2008, Piotrek wrote:

    > Obudź się!
    > To się zmieniło w (chyba) 2004 roku.

    Obudź się!
    Nie wiem w którym roku się zmieniło... tj. kiedy podniesiono dywidendę
    z bodaj 15% na 19%, ale Tristan najwyraźniej miał na myśli pieniądze
    które prowadzący DG zarabia *dla siebie* (a nie zostawia w spółce na
    przyszły rozwój, bo tam to co innego).
    19% CIT i 19% dywidendy.
    Razem ~35% kwoty bazowej.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-12-13 10:27:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > 19% CIT i 19% dywidendy.
    > Razem ~35% kwoty bazowej.

    Czy ktos zna osoby, które w opisany powyżej sposób
    wyciągają pieniądze ze swoich spółek?

    Przecież to przypadek marginalny, większość pieniędzy
    spółki wychodzi przecież opodatkowana zupelnie inaczej -
    w najgorszym przypadku 19% liniowe.

  • 9. Data: 2008-12-13 12:08:45
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > z bodaj 15% na 19%, ale Tristan najwyraźniej miał na myśli pieniądze
    > które prowadzący DG zarabia *dla siebie* (a nie zostawia w spółce na

    Chodziło mi o zmianę CIT z około 30 na 19.

    Pomysł z wyjmowaniem pieniędzy ze spółki poprzez dywidendę jest - jakby
    to powiedzieć - mało optymalny, tak więc nawet mi to nie przyszło do głowy.

    Piotrek

  • 10. Data: 2008-12-13 17:14:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 13 grudzień 2008 13:08
    (autor Piotrek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gi0943$2js$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Pomysł z wyjmowaniem pieniędzy ze spółki poprzez dywidendę jest - jakby
    > to powiedzieć - mało optymalny, tak więc nawet mi to nie przyszło do
    > głowy.

    A w jaki sposób się wyjmuje optymalnie? Nie mam zoo, alem ciekawy jak to
    działa.