  • 1. Data: 2008-12-12 00:00:05
    Temat: Umowa pozyczki a US
    Od: "Yellow Boy" <y...@w...pl>

    Witam!

    Czy umowa pozyczki ktora nie podlega pod PCC musi byc jakos zgloszona w US ?

  • 2. Data: 2008-12-12 01:34:53
    Temat: Re: Umowa pozyczki a US
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Yellow Boy wrote:
    > Witam!
    >
    > Czy umowa pozyczki ktora nie podlega pod PCC musi byc jakos zgloszona w US ?

    Raczej nie. Ale dla ścisłości: nie podlega, bo ..... ?

  • 3. Data: 2008-12-12 02:34:42
    Od: "Yellow Boy" <y...@w...pl>

    Użytkownik "witek"
    > Raczej nie. Ale dla ścisłości: nie podlega, bo ..... ?

    Bo byla zawarta w niemczech...

  • 4. Data: 2008-12-12 05:22:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Yellow Boy wrote:
    > U?ytkownik "witek"
    >
    > Bo byla zawarta w niemczech...

    4. Czynności cywilnoprawne podlegają podatkowi, z zastrzeżeniem ust. 5,
    jeżeli
    ich przedmiotem są:
    1) rzeczy znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub
    prawa majątkowe
    wykonywane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
    2) rzeczy znajdujące się za granicą lub prawa majątkowe wykonywane za
    granicą,
    w przypadku gdy nabywca ma miejsce zamieszkania lub siedzibę na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i czynność cywilnoprawna została
    dokonana
    na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    skąd wiesz, że nie podlega pod PCC? Może jednak podlega?
    sam fakt zawarcia w niemczech to za mało.

    Samego faktu pożyczki do US zgłaszać nie trzeba nawet zawartej w Polsce,
    natomiast bez szczegółów trudno powiedzieć czy podlega ona pod PCC czy nie.

  • 5. Data: 2008-12-12 06:24:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

> [...]
    > natomiast bez szczegółów trudno powiedzieć czy podlega ona pod PCC czy nie.

    Może pożyczka nie przekracza 5 000zł, wtedy PCC nie ma?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-12-12 07:09:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Może pożyczka nie przekracza 5 000zł, wtedy PCC nie ma?

    punkt dla ciebie.

  • 7. Data: 2008-12-12 07:35:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > punkt dla ciebie.

    I w takim przypadku trzeba składać deklarację?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-12-12 07:46:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > I w takim przypadku trzeba składać deklarację?

    Nie, dlaczego.
    Skoro byłaby zwolniona z PCC na podst art 9. pkt 10 d) to z jakiego
    tytułu niby miałaby być ta deklaracja? Nie wprowadzili generalnej
    deklaracji do wszystkich pożyczek.
    po za tym przy deklaracji jest wyraznie napisane "...w wysokości
    przekraczającej kwotę..." i tylko kiedy zwolnienie byłoby na podstawie
    lit b)

  • 9. Data: 2008-12-12 07:49:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

> [...]
    > po za tym przy deklaracji jest wyraznie napisane "...w wysokości
    > przekraczającej kwotę..." i tylko kiedy zwolnienie byłoby na podstawie

    Chciałem się upewnić, czy aby przypadkiem ustawodawca nie zostawił
    obowiązku składania deklaracji - tak aby US mógł przyjść i powiedzieć:
    czyli mówi pan, że 4 lata temu pieniądze na remont pożyczył pan od 5
    osób po 5000? No to poprosimy deklaracje od tych pożyczek :)

    Ale jeśli tak nie jest, to dobrze.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-12-12 08:03:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > czyli mówi pan, że 4 lata temu pieniądze na remont pożyczył pan od 5
    > osób po 5000? No to poprosimy deklaracje od tych pożyczek :)

    Nie.
    Ale może być inaczej.
    - To mówi pan, że na ten remont pożyczł pan 25 tyś. To proszę wykazać,
    że to było 5 x po 5 tyś, a nie 1 x 25 tyś. I wówczas jakieś umowy
    pożyczki warto by było pokazać, jakiś wyciąg z banku, że było 5
    przelewów od 5 osób a nie od jednej. Każdy dowód jest dobry. Samo słowo
    to za mało. Mogą równiez poprosić o pokazanie, że pożyczka została
    zwrócona zgodnie z umową. Jak nie, to przekwalifikują na darowiznę, a
    tam limity i stawki są już inne i można się załapać na podatek.