  • 1. Data: 2006-09-22 07:26:23
    Temat: Fundusz Pracy a nowa DG
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Witam ponownie,

    Jako że moja małżonka otworzyła niedawno jednoosobową DG i załapała się
    na ulgę (ZUS) więc mam pytanie odnośnie Funduszu Pracy. W łódzkim ZUS
    powiedzieli jej że nie musi płacić. W poradnikach na stronie ZUS
    widnieją dla "ulgowiczów" w tabelach z opłata na Fundusz Pracy kreski.
    Jak to w końcu jest z tym funduszem?? Trzeba płacić czy nie? A jeżeli
    działalność jednoosobowa na "nieulgowym" ZUS-ie to trzeba płacić czy nie
    trzeba bo już się pogubiłem. Im więcej szukam i czytam to mniej wiem.
    HELP!!!! :-)

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 2. Data: 2006-09-22 08:34:58
    Temat: Re: Fundusz Pracy a nowa DG
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    DaNsOuNd wrote:

> [...]
    > działalność jednoosobowa na "nieulgowym" ZUS-ie to trzeba płacić czy
    > nie trzeba bo już się pogubiłem. Im więcej szukam i czytam to mniej

    Zasada jest taka: jeśli podstawa od której liczy się ZUS jest niższa od
    minimalnej pensji, to FP się nie płaci. W wypadku "ulgowych" ta
    deklarowania podstawa jest niższa.

  • 3. Data: 2006-09-22 12:11:49
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Zasada jest taka: jeśli podstawa od której liczy się ZUS jest niższa od
    > minimalnej pensji, to FP się nie płaci. W wypadku "ulgowych" ta
    > deklarowania podstawa jest niższa.

    Dzięki,
    swoją drogą nie mogliby takim językiem pisać ustaw i rozporządzeń? Życie
    by było znacznie łatwiejsze :-)

    Postroofki