  • 1. Data: 2009-05-27 12:56:05
    Temat: GUS - Ankieta Aktualizacyjna
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Przysłali mi takie pisemko z GUSu i nie za bardzo wiem co z tym zrobić.
    Opisane jest to dość mętnie. Nie rozumiem wielu zapisów, ale dla przykładu
    pierwszy z brzegu:

    "Jeśli prowadzona jest działalność w więcej niż jednym miejscu, to w tej
    części podaje się wyłącznie opis działalności przeważającej podmiotu jako
    całości. W przeciwnym przypadku, w bloku PKD 2004 wskazuje się wszystkie
    rodzaje wykonywanej działalności wpisane w rejestrze REGON"

    O co tu chodzi o jakie miejsce, fizyczne gdzie się wykonuje działalność czy
    o jakąś pozycje gdzieś tam? Ja mam wpisane działalność na terenie całego
    kraju, to co mam wpisać?

    Wypełniał już ktoś z Was to dziadostwo i wie co się z tym robi?

    Jakie są sankcje za przekroczenie dwutygodniowego terminu odesłania?
    Jak oni sprawdzają kiedy to otrzymałem, to nie był polecony?

    Czy w związku z tym trzeba coś zgłaszać do US?

    --

    pozdrawiam,
    MariuszM

  • 2. Data: 2009-05-27 13:10:01
    Temat: Re: GUS - Ankieta Aktualizacyjna
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-05-2009 o 14:56:05 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

    > Jakie są sankcje za przekroczenie dwutygodniowego terminu odesłania?
    > Jak oni sprawdzają kiedy to otrzymałem, to nie był polecony?
    >
    > Czy w związku z tym trzeba coś zgłaszać do US?

    Ustawa o statystyce publicznej:

    Art. 57. Kto wbrew obowiązkowi odmawia wykonania obowiązku statystycznego albo
    udzielenia informacji w spisie powszechnym lub innym badaniu statystycznym, podlega
    grzywnie.

    Art. 58. Kto wbrew obowiązkowi przekazuje dane statystyczne po upływie oznaczonego
    terminu, podlega karze grzywny.

    Art. 59. Orzekanie w sprawach o czyn wymieniony w art. 58 następuje na podstawie
    przepisów o postępowaniu w sprawach o wykroczenia.

    Czyli nieprzekazanie informacji to przestępstwo, a spóźnienie się to wykroczenie

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-05-27 13:43:25
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > podstawie przepisów o postępowaniu w sprawach o wykroczenia.
    >
    > Czyli nieprzekazanie informacji to przestępstwo, a spóźnienie się to

    Tylko ciężko zarzucić przekroczenie terminu, jeśli ankieta przysyłana jest
    listem zwykłym. Ten może i nigdy nie dotrzeć.

  • 4. Data: 2009-05-27 14:17:47
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-05-2009 o 15:43:25 <s...@a...pl> napisał(a):

    > Tylko ciężko zarzucić przekroczenie terminu, jeśli ankieta przysyłana jest
    > listem zwykłym. Ten może i nigdy nie dotrzeć.

    Zgadza się, odpowiedziałem tylko na pytanie co za to grozi,
    oczywiście ciężar dowodu jest po stronie GUSu (przynajmniej teoretycznie :) )

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-05-27 16:22:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 May 2009, MariuszM wrote:

> [...]
    > rodzaje wykonywanej działalności wpisane w rejestrze REGON"
    >
    > O co tu chodzi o jakie miejsce, fizyczne gdzie się wykonuje działalność czy o

    Fizyczne. Niemal na 100% mają na myśli sklep, cegielnię
    albo inne takie "miejsca" :)

    > Ja mam wpisane działalność na terenie całego kraju,
    > to co mam wpisać?

    Miejsce z którego zarządzasz dokąd pojedziesz pojutrze :P
    IMO oczywiście (ale jestem w takiej samej sytuacji)

    > Wypełniał już ktoś z Was to dziadostwo

    Tak.

    > i wie co się z tym robi?

    Wziąłem rower i zawiozłem papier :P

    > Jakie są sankcje za przekroczenie dwutygodniowego terminu odesłania?
    > Jak oni sprawdzają kiedy to otrzymałem, to nie był polecony?

    Jak sądzę dzień lub dwa nie zrobi różnicy.
    Pewnie tych którzy nie odpowiedzą w "rozsądnym czasie" będą sobie
    ścigać poleconymi - BTW, IMVHO bardzo sensowne rozwiązanie, powinno
    mieć zastosowanie niemal zawsze (najpierw list zwykły).
    Już przy 50% "odpowiedzialności" wezwanych da to oszczędności.

    > Czy w związku z tym trzeba coś zgłaszać do US?

    IMVHO tylko wtedy, jak sam wpadniesz na to iż ankieta ujawniła że
    nie "opapierkowałeś" uprzednio jakiejś zmiany :>
    Ale wtedy IMVHO zdecydowanie lepiej "niezwłocznie" poprawić wpis
    do EDG i dopiero z tym leźć do US.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-05-27 18:00:28
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > mieć zastosowanie niemal zawsze (najpierw list zwykły).
    > Już przy 50% "odpowiedzialności" wezwanych da to oszczędności.

    Bo tam Panie madrzy ludzie pracuja. W dodatku GUS nie ma dosc kasy, zeby sie
    dawac naciagac tak jak MF czy ZUS ;>

    sz.

  • 7. Data: 2009-05-27 18:35:49
    Temat: Re: GUS [OT]
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Całkiem poza tematem:

    do wyszukiwarki po regonie na stat.gov.pl
    dodano wyszukiwanie wg NIP

    Ktoś ostatnio płakal tu,
    że nie ma jak ustalić danych przedsiębiorcy -
    jak ktoś nie podaje imienia i nazwiska na fakturze -
    zawsze to coś pomoże.

  • 8. Data: 2009-05-27 18:47:06
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    >
    > Ktoś ostatnio płakal tu,
    > że nie ma jak ustalić danych przedsiębiorcy -
    > jak ktoś nie podaje imienia i nazwiska na fakturze -

    Jakby jeszcze nie wyglupiali sie z obrazkami, tylko zrobili jak w KRS'sie to
    bym ich kochal bez granic.

    A tak jest to milosc trudna. Ale kochac trzeba, bo nie popelnili "sklepiku z
    danymi" ((c) Vagla ?) tylko po prostu udostepniaja mnostwo danych.

    sz.

  • 9. Data: 2009-05-27 18:57:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    szomiz wrote:

    > A tak jest to milosc trudna. Ale kochac trzeba, bo nie popelnili
    > "sklepiku z danymi" ((c) Vagla ?) tylko po prostu udostepniaja
    > mnostwo danych.

    Może jeszcze popracują i będą podawać adres
    zamieszkania przedsiębiorcy, a nie siedzibę :-)

  • 10. Data: 2009-05-27 20:37:02
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0905271815470.372@quad>:

> [...]

    [...]
    > Pewnie tych którzy nie odpowiedzą w "rozsądnym czasie" będą sobie
    > ścigać poleconymi - BTW, IMVHO bardzo sensowne rozwiązanie, powinno
    > mieć zastosowanie niemal zawsze (najpierw list zwykły).

    Jakaś korespondencja z GUS podobno była -- ale na adres stałego
    zameldowania.
    Niestety nie mam szansy podjąć gdy tam przebywam w niedziele. Ja nie mam
    klucza do skrzynki, bo zostawiłem sąsiadom, sąsiadów nie ma w niedziele...

    Tym bardziej, że adres do korespondencji to i GUS i US i ZUS mają, i te dwa
    ostatnie jakoś ślą pod podany. Ba nawet mnie za mandaty pod właściwym
    adresem znajdują (choc się usiłuję ukrywać;>)

    > Już przy 50% "odpowiedzialności" wezwanych da to oszczędności.

    30 telefonów kiedyś żona odebrala z GUS, że wysłali jakąs ankiete a ja nie
    odesłałem -- nic poleconym nie przyszło.

    Dziwne...

    > IMVHO tylko wtedy, jak sam wpadniesz na to iż ankieta ujawniła że
    > nie "opapierkowałeś" uprzednio jakiejś zmiany :>
    > Ale wtedy IMVHO zdecydowanie lepiej "niezwłocznie" poprawić wpis
    > do EDG i dopiero z tym leźć do US.

    A to nie jest tak, że do końca 2009 trza sie udac do gminy i wpisy w związku
    z PKD zrobić, a one same do GUS i US wyślą?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]