  • 1. Data: 2002-02-25 16:00:10
    Temat: do Orki - małe przedsiębiorstwo
    Od: "Bogdan K" <b...@p...com>

    Witam!

    Od tego roku weszły przepisy odnośnie terminów płatności pomiedzy małym i
    dużym przedsiębiorstwem
    Nie umiem znaleźć tego w bazie sejm.gov
    Proszę o pomoc!!!
    Dzięki

    Bogdan K

  • 2. Data: 2002-02-25 19:25:20
    Temat: Odp: do Orki - małe przedsiębiorstwo
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Bogdan K <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a5djji$s8e$...@n...onet.pl...
    > Witam!
    >
    > Od tego roku weszły przepisy odnośnie terminów płatności pomiedzy małym i
    > dużym przedsiębiorstwem
    > Nie umiem znaleźć tego w bazie sejm.gov
    --------

    http://bap.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?comm=jednostka&ak
    t=Dz.U.01.129.1443&ver=0
    &jedn=-1

    Orka

  • 4. Data: 2002-02-25 20:40:10
    Temat: Re: do Orki - małe przedsiębiorstwo
    Od: "szekla" <s...@f...ae.katowice.pl>

    Art. 2. 1. Jeżeli strony w umowie przewidziały termin zapłaty dłuższy niż 30
    dni, wierzyciel może żądać odsetek ustawowych, za okres począwszy od 31 dnia
    po spełnieniu swego świadczenia niepieniężnego i doręczeniu dłużnikowi
    faktury lub rachunku - do dnia zapłaty, ale nie dłuższy niż do dnia
    wymagalności świadczenia pieniężnego.

    czy oznacza to ze wierzyciel moze zadac odsetek ale nie musi ???
    wydawalo mi sie idea byla taka ze wierzyciel czy chce czy nie musi te
    odsetki naliczac
    tak aby zdyscyplinowac do placenia
    a tak ta ustawa chyba nie przyniesie skutkow !?!?!
    Wojtek

  • 5. Data: 2002-02-25 21:57:39
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik szekla <s...@f...ae.katowice.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a5e7qs$mc2$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > wymagalności świadczenia pieniężnego.
    >
    > czy oznacza to ze wierzyciel moze zadac odsetek ale nie musi ???

    Tak

    > wydawalo mi sie idea byla taka ze wierzyciel czy chce czy nie musi te
    > odsetki naliczac
    > tak aby zdyscyplinowac do placenia

    Tak było w projekcie ustawy.

    Orka

  • 6. Data: 2002-02-25 22:33:56
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Feb 2002, szekla wrote:
    [...]
    >+ czy oznacza to ze wierzyciel moze zadac odsetek ale nie musi ???

    Dokładnie tak.

    >+ wydawalo mi sie idea byla taka ze wierzyciel czy chce czy nie musi te
    >+ odsetki naliczac tak aby zdyscyplinowac do placenia

    Teoria mówiła że jak wierzyciel wystąpi to dłużnik musi zapłacić...

    >+ a tak ta ustawa chyba nie przyniesie skutkow !?!?!

    ...bo żaden wierzyciel nie podskoczy ;)
    Prawda.
    Są już pomysły żeby to państwo "biło" w "wielkiego"
    (np. zakazem wliczania w koszty).
    Co oczywiście skończy się łupniem dla małych (podobnie
    jak wszystkie przywileje dla kobiet, inwalidów itp.
    - ale kto by tam chciał słuchać prostej logiki... :()

    >+ Wojtek

    Pozdrowienia, Gotfryd