  • 1. Data: 2006-04-23 13:45:35
    Temat: Garnitur na firme?
    Od: "Ewa" <a...@s...pl>

    Czy mozna wziasc fakture VAT za garnitur i wciagnac ja w koszty firmy?

    Pozdrawiam,
    Ewa

  • 2. Data: 2006-04-23 14:34:24
    Temat: Re: Garnitur na firme?
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Jeżeli np. prowadzisz restaurację to smoking dla kelnera - czemu nie?
    Jacek

  • 3. Data: 2006-04-23 15:25:11
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli np. prowadzisz restaurację to smoking dla kelnera - czemu nie?
    > Jacek
    Najlepiej z wyhaftowanym logo restauracji na mankiecie :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2006-04-24 08:00:29
    Od: "Mirek" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Ewa" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Czy mozna wziasc fakture VAT za garnitur i wciagnac ja w koszty firmy?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Ewa

    Niepamiętam gdzie, ale znalazłem kiedyś w internecie interpretację
    sądu,.........
    wynikało z niej że nie można, przynajmniej w odniesieniu do np. agenta
    ubezpieczeniowego.
    Sąd dowiódł, że ubiór agenta nie ma wpływu (ale bzdura) na to czy zdobędzie
    klienta czy nie i w związku z tym nie może być kosztem uzyskania przychodu.
    Ciekawe tylko dlaczego sędziowie nie chodzą na rozprawy w dresach?? Można
    łatwo dowieść, że dres nie ma wpływu na orzeczenia sądu...
    mirek

  • 5. Data: 2006-04-24 09:39:43
    Od: "g" <...@...pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ciekawe tylko dlaczego sędziowie nie chodzą na rozprawy w dresach?? Można
    > łatwo dowieść, że dres nie ma wpływu na orzeczenia sądu...

    Dres to też ubranie. Dobry , markowy dres też może być drogi
    Jak ubranie, to czemu nie doliczyć majtek, skarpetek , prezerwatyw i wiagry.

  • 6. Data: 2006-04-24 19:48:59
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Ewa <a...@s...pl> pisze:

    > Czy mozna wziasc fakture VAT za garnitur i wciagnac ja w koszty firmy?

    Jeśli miałby być traktowany jako uniform firmowy, to można - jako koszt
    reprezentacji.

    --
    Nixe

  • 7. Data: 2006-04-26 07:25:12
    Od: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
    >W wiadomości <news:e2g085$vqd$1@news.onet.pl>

    > Jeśli miałby być traktowany jako uniform firmowy, to można - jako koszt
> [...]

    A jeśli ma to być traktowane jako ubranie robocze ze wszystkimi tego
    konsekwencjami (oznaczone logo firmy np.)?
    Stasiek G.

  • 8. Data: 2006-04-26 18:42:37
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:f40c4$444f1fa7$540afff0$8109@news.chello.pl>
    Stasiek G. <s...@p...onet.pl> pisze:

    > A jeśli ma to być traktowane jako ubranie robocze ze wszystkimi tego
    > konsekwencjami (oznaczone logo firmy np.)?

    Dokładnie tak samo. Umieszczenie logo zapewni większą wiarygodność tego, że
    ubiór ten faktycznie przyczynia się w jakiś sposób do uzyskania przychodu
    firmy, a nie jest ubiorem prywatnym, nakładanym po pracy.

    --
    Nixe

  • 9. Data: 2006-04-26 23:15:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Apr 2006, Ewa wrote:

    > Czy mozna wziasc fakture VAT za garnitur i wciagnac ja w koszty firmy?

    Zasadniczo US takie coś uważają za "wydatek o charakterze
    osobistym". Chyba że ma wbite na trwale logo firmy i inne
    takie...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-04-27 10:21:02
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0604270114320.228@athlon>,

    > Zasadniczo US takie coś uważają za "wydatek o charakterze
    > osobistym". Chyba że ma wbite na trwale logo firmy i inne
    > takie...

    Albo wypożyczalnia garniturów... ;)

    --
    Jarek