eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiGdy klientem jest osoba fizyczna nie prowadząca działalności gosp. › Gdy klientem jest osoba fizyczna nie prowadząca działalności gosp.
    From: "masuro" <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Gdy klientem jest osoba fizyczna nie prowadząca działalności gosp.
    Date: Wed, 21 Jan 2004 20:00:23 +0100

    Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, VAT,
    Podatkową książka
    przychodów i rozchodów oraz stosowne ewidencje sprzedaży i
    zakupów.

    Siedzibą firmy jest wynajęte pomieszczenie, lecz tak
    naprawdę w ogóle z
    niego nie korzystam, bo z reguły spotykam się z klientami na
    terenie
    neutralnym, a kontaktuję się z nimi za pomocą internetu.
    MAM 3 PYTANIA:
    1. Klient - osoba fizyczna nie prowadząca działalności
    gospodarczej kupuje u
    mnie towar i pragnie otrzymać paragon, lecz ja nie posiadam
    kasy fiskalnej,
    zatem chcę mu wystawić fakturę VAT, lecz on nie chce podać
    danych osobowych

    - co mam zrobić w takiej sytuacji?,

    - jaki dokument mogę wystawić dla klienta?,

    - a jaki dokument z punktu widzenia fiskusa będzie
    właściwy?,

    - a co za tym idzie, jak to wpisać do książek? do PKPiR i do
    ewidencji
    sprzedaży
    2. Na jakich zasadach można sprzedawać towar i usługi osobom
    nie prowadzącyn
    działalności gospodarczej.
    3. Czy i kiedy będę musiała zakupić kasę fiskalną (podobno
    jest jakaś kwota
    graniczna sprzedaży na rzecz osób nie prowadzących
    działalności
    gospodarczej, powyżej której podatnik jest obarczony
    obowiązkiem zakupu kasy
    fiskalnej)

    Szczególnie ważna jest dla mnie odp. na 1-sze pytanie,
    proszę o pomoc.

    Małgorata. Bardzo dziękuję za podpowiedzi