  • 1. Data: 2006-07-18 14:23:22
    Temat: Gdzie wpisuje na fakturze podstawę prawną ? (stawka zwolniona).
    Od: Vonnegut79 <v...@W...onet.pl>

    Witam,

    Będę sprzedawał samochód osobowy będący ŚT. Kupiłem go jeszcze jako
    osoba fizyczna i potem wciągnąłem w 1 os. działalność gospodarczą.
    Samochód kupiłem więc nie płacąc VATu. Teraz będę go sprzedawał i tak:

    - wystawiam kupującemu Fakturę VAT ze stawką zwolnioną - w US
    poinformowano mnie, że mam wpisać na fakturze, że podstawą prawną
    zwolnienia jest Art. 43 U. 1 Pkt 2 ( jesli tak to się pisze) i teraz:

    1) w którym miejscu mam to wpisać ? W opisie samochodu czy na dole
    faktury pod rozliczeniem towaru ?

    2) w polu faktury gdzie wpisuje się stawkę VAT - mam wpisać zw. ? Nie
    wpisuję 0 bo to nie jest de facto stawka zerowa :)

    3) samochód opisuję w sposób szczegółowy podając nr rej., numer nadwozia
    itp szczegóły ?

    - czy warto spisać dodatkowo umowę z klientem ? Nie jest to wg US
    obowiązek, ale może byc dla mnie pomocne... W koncu na umowie jest
    wpisane, że kupujący zapoznał się ze stanem technicznym pojazdu i
    teoretycznie nie ma potem podstawy do zwrotu gotówki. Nie żebym chciał
    kogoś oszukać - ale ten kto pracuje w handlu ten wie - że klient potrafi
    być bardzo upierdliwy itp. :)

    - klient nie płaci od tego zakupu PCC :) Więc niejako ma 2% w
    kieszeni... ?:)

    Dzięki za wszelkie konstruktywne odpowiedzi.

    Pozdrawiam

    Vonnegut79

  • 2. Data: 2006-07-18 14:37:53
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-07-2006 o 16:23:22 Vonnegut79 <v...@W...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    > zwolnienia jest Art. 43 U. 1 Pkt 2 ( jesli tak to się pisze) i teraz:
    >
    > 1) w którym miejscu mam to wpisać ? W opisie samochodu czy na dole

    Gdziekolwiek, minister nie podał w jakiej odległości od którego marginesu
    ;)

    > 2) w polu faktury gdzie wpisuje się stawkę VAT - mam wpisać zw. ? Nie
    > wpisuję 0 bo to nie jest de facto stawka zerowa :)

    Jeśli zwolnione to zwolnione, nie ma stawki nie ma VAT-u.

    > 3) samochód opisuję w sposób szczegółowy podając nr rej., numer nadwozia
    > itp szczegóły ?

    Tego to nie wiem, szpece muszą się wypowiedzieć :)

> [...]
    > teoretycznie nie ma potem podstawy do zwrotu gotówki. Nie żebym chciał
    > kogoś oszukać - ale ten kto pracuje w handlu ten wie - że klient potrafi

    Umowe zawsze warto spisać - dla siebie nie dla US.

    > - klient nie płaci od tego zakupu PCC :) Więc niejako ma 2% w
    > kieszeni... ?:)

    Na to wygląda

    pozdrawiam