  • 1. Data: 2006-07-17 20:36:54
    Temat: [pyt] prezenty ślubne - podatek
    Od: "Wojt@s" <W...@o...pl>

    Witam,
    szukałem poniżej na grupie oraz w googlach
    i nic nie znalazłem
    chciałem się Was podpytać czy istnieje coś takiego jak podatek od prezentów
    ślubnych ??
    jeżeli tak to jaki on jest
    thx. za info
    Wojt@s

  • 2. Data: 2006-07-17 21:05:47
    Temat: Re: [pyt] prezenty ślubne - podatek
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Wojt@s napisał(a):
> [...]
    > i nic nie znalazłem
    > chciałem się Was podpytać czy istnieje coś takiego jak podatek od prezentów

    Prezent w tym przypadku funkcjonuje pod nazwą "darowizna", wpisz więc w
    google "podatek od spadków i darowizn".

    Andrzej

  • 3. Data: 2006-07-18 14:49:48
    Od: "Wojt@s" <W...@o...pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > Prezent w tym przypadku funkcjonuje pod nazwą "darowizna", wpisz więc w
> [...]

    dzięki Andrzej , znalazłem ;-)

    ... Nie zapłacimy podatku za upominki od najbliższej rodziny, pod warunkiem,
    że ich wartość nie przekroczy 9637 złotych.
    Limit w przypadku prezentów od osób niespokrewnionych wynosi 4902 złote.
    Pozdrawiam
    Wojt@s

  • 4. Data: 2006-07-19 14:20:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Jul 2006, Wojt@s wrote:

    > ... Nie zapłacimy podatku za upominki od najbliższej rodziny, pod warunkiem,
    > że ich wartość nie przekroczy 9637 złotych.
    > Limit w przypadku prezentów od osób niespokrewnionych wynosi 4902 złote.

    wKF: limit dotyczy każdej z osób darujących osobno, a nie "grupami".
    Żeby ktoś nie myślał że goście ŁĄCZNIE nie mogą przekroczyć ~5000 zł
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)