  • 1. Data: 2008-01-20 11:54:41
    Temat: Gdzie zapłacić podatek(Holandia-Polska)
    Od: "Rafal" <n...@o...pl_CIACH_>

    Witam,
    mam taką sytuację:
    moja żona ma w Polsce dzialalność gospodarczą, ja dostałem kontrakt w
    Holandii
    i chcielibyśmy rozliczyć się z tych pieniędzy w Polsce wystawiając firmie
    holenderskiej fakturę.
    Oczywiście jest NIP EU.
    Pracowałem w ten sposób w Anglii i nie roboiono mi z tego tytułu żadnych
    problemów,
    w Holandii twierdzą, że nie mogę, że muszę tam płacić podatki i
    ubezpieczenie(rentowe i emerytalne:)))),
    kontrakt opiewa teraz na trzy miesiące, jest możliwość przedłużenia go do
    roku.
    Jestem zatrudniony przez holenderską agencję pracy i pracuję stale dla
    jednej firmy.
    "Kadrowa" tej firmy nie jest do końca pewna, ale uważa, że raczej można w
    ten sposób, czyli na fakturę, w konsulacie polskim to samo,
    a Holendrzy w agencji, swoje, że nie.
    Gdyby mógł ktoś podpowiedzieć coś rozsądnego, bo troszkę zgłupieliśmy.

    Pozdrawiam

    Rafał