  • 1. Data: 2008-01-20 09:35:53
    Temat: Pozniejsza rejestracja VAT
    Od: p...@g...com

    Dzien dobry!

    Czy jest jakis sposob na rejestracje jako platnik VAT w ciagu roku
    kalendarzowego, bez wczesniejszego przekroczenia limitu przychodow
    (50.000 zl)?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2008-01-20 18:12:06
    Temat: Re: Pozniejsza rejestracja VAT
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    p...@g...com wrote:
    > Czy jest jakis sposob na rejestracje jako platnik VAT w ciagu roku
    > kalendarzowego, bez wczesniejszego przekroczenia limitu przychodow
    > (50.000 zl)?

    Składasz po prostu VAT-R.

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-01-20 18:50:29
    Od: p...@g...com

    On 20 Sty, 19:12, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Składasz po prostu VAT-R.

    W zeszlym roku powiedziano mi, ze musze zlozyc VAT-R przed Nowym
    Rokiem i dopiero od poczatku nastepnego roku bede platnikiem VAT. Czy
    to prawda?

  • 4. Data: 2008-01-20 19:22:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    p...@g...com pisze:

    > W zeszlym roku powiedziano mi, ze musze zlozyc VAT-R przed Nowym
    > Rokiem i dopiero od poczatku nastepnego roku bede platnikiem VAT. Czy
    > to prawda?

    Jesteś absolutnie pewien że chodzi Ci o VAT a nie o podatek liniowy,
    ryczał, rozliczanie kwartalne DPF itp itd a tą stronę i na pewno takie
    pytanie zadałeś w urzędzie?

    Bo VAT-ocem można zostać dobrowolnie zawsze do następnego miesiąca.
    Jeżeli złożysz VAT-R do końca stycznia to od lutego wejdziesz na VAT.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-01-21 09:19:24
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 20-01-2008 o 20:22:52 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Bo VAT-ocem można zostać dobrowolnie zawsze do następnego miesiąca.
    > Jeżeli złożysz VAT-R do końca stycznia to od lutego wejdziesz na VAT.

    Była kiedyś taka sprawa na tapecie, że w pierwszym roku prowadzenia DG
    w rozumieniu VAT - jeśli nie złożyło się VAT-R przed rozpoczęciem
    sprzedaży -
    nie można było zrezygnować ze zwolnienia aż do końca roku. Wynikać to miało
    z dosłownego brzmienia art. 113 ust. któryśtam. W końcu MF zabrało głos
    i wydało jakiś okólnik wyjaśniając, że to nie tak i można się rejestrować
    do VAT
    kiedy dusza zapragnie.
    To tak z głowy - jaki jest stan na dziś to nie wiem, jestem VATmanem już
    jakiś czas.

    pozdr,
    tommyz