  • 1. Data: 2009-07-06 14:41:32
    Temat: Hazard przez internet prawo i podatki
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    Czy trzeba placic podatki od wygranych u bukmachera z
    Kostaryki ? W Polsce jest 10% podatku od polskich gier gdy wygrana z
    jednegokupony przekracza cos ok. 2300 PLN.

    Czy zabronione przez polskiem prawo jest granie u internetowego bukmachera,
    firma jest legalna, zarejestrowana i opłacająca wszelkie podatkii opłaty na
    Kostaryce ?

    Wiem, ze w Polsce jest zabroniony hazard internetowy dlatego bukmacher on-line
    ktory dziala stosuje taktykę internetowego zamawiania kuponow, ale wyzszy
    przyklad jest zupelnie inny, skoro firma jest na Kostaryce i znajduje sie na
    serwerach nie majacych zadnego zwiazku z Polska.

    I jeszcze jedno pytanie, czy moge sobie z Kostaryki bezkarnie przywiexc do
    Polski kwote powyzej 20.000 EUR

  • 2. Data: 2009-07-06 15:31:41
    Temat: Re: Hazard przez internet prawo i podatki
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Imiennika wrote:
    > Czy trzeba placic podatki od wygranych u bukmachera z
    > Kostaryki ?

    Pewnie ustawowo państwo nie może czerpac korzyści
    z dochodów nielegalnych :-)

    > Czy zabronione przez polskiem prawo jest granie u internetowego
    > bukmachera, firma jest legalna, zarejestrowana i opłacająca wszelkie
    > podatkii opłaty na Kostaryce ?

    Legalna to by była, gdyby miała pozwolenie zgodnie z polską ustawą o
    grach losowych i zakładach wzajemnych.
    Jak nie ma tych pozwoleń to patrz art 107 KKS

> [...]
    > zamawiania kuponow, ale wyzszy przyklad jest zupelnie inny, skoro
    > firma jest na Kostaryce i znajduje sie na serwerach nie majacych

    Ta taktyka nie ma znaczenia dla gracza.
    Gracz tak czy inaczej odpowiada z art 109 KKS
    (tak więc lepiej sprawdzić we własnym interesie
    czy uczestniczy się w legalnych z punktu widzenia naszego prawa zakładach)

    > I jeszcze jedno pytanie, czy moge sobie z Kostaryki bezkarnie
    > przywiexc do Polski kwote powyzej 20.000 EUR

    Bezkarnie tak.
    Ale zakładam, że chodzi Ci raczej o sam fakt zgłoszenia tej kwoty.
    A zgłosić celnikowi czy straży granicznej musisz od chyba 10 000 Eur
    (art 18 prawo dewizowe)

  • 3. Data: 2009-07-06 15:41:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > Pewnie ustawowo państwo nie może czerpac korzyści
    > z dochodów nielegalnych :-)

    oo, też chciałbym, żeby tak było.
    I każdy kto osiąga dochody nielegalnie.

    > Legalna to by była, gdyby miała pozwolenie zgodnie z polską ustawą o
    > grach losowych i zakładach wzajemnych.

    Jest legalna, tylko, że nie w Polsce.
    Wielożeństwo też jest legalne. Zależy tylko gdzie.

  • 4. Data: 2009-07-06 18:08:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Jul 2009, witek wrote:

    > oo, też chciałbym, żeby tak było.
    > I każdy kto osiąga dochody nielegalnie.

    Jak chodzi o podatek dochodowy to tak jest.
    Literalnie zapisali.
    Jak powiesz że pieniądze pochodzą z kradzieży, to wystarczy to
    udowodnić - np. podając wiarygodne dane kogo i gdzie okradłeś
    - i *skarbówka* będzie musiała się odczepić :P

    Co innego jak nie ujawnisz że ukradłeś... ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-07-06 18:33:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > oo, też chciałbym, żeby tak było.
    > I każdy kto osiąga dochody nielegalnie.

    No może nie do końca to miałem na myśli.
    Bardziej chodziło mi o sytuację podobnej do tej, gdzie panstwo
    nie chcąc być sutenerem nie opodatkowuje dochodów z nierzadu.

    > Jest legalna, tylko, że nie w Polsce.

    Legalna - w Polsce - to by była, gdyby...

  • 6. Data: 2009-07-06 18:50:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > No może nie do końca to miałem na myśli.
    > Bardziej chodziło mi o sytuację podobnej do tej, gdzie panstwo
    > nie chcąc być sutenerem nie opodatkowuje dochodów z nierzadu.

    No, ale to jest całkiem legalny dochód.
    Nawet w US możesz sie w ten sposb tlumaczyc skąd miałeś pieniądze.
    Z tym, że państwo umywa ręce i nie chce brać od tego podatku.

  • 7. Data: 2009-07-06 21:11:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > - i *skarbówka* będzie musiała się odczepić :P
    >
    > Co innego jak nie ujawnisz że ukradłeś... ;)

    Cef twierdził, że państwo nie może czerpać korzyści z dochodów nielegalnych.
    Czyli twierdził, że nie tyle dochody nielegalne są nielegalne, tylko, że
    państwo nie może pobierać podatku od tych dochodów. A tu niestety tak
    dobrze już nie jest.
    Czyli jeśli pójdziesz do US i udowodnisz, że ukradłeś to jak najbardziej
    to przejdzie, ale podatek zapłacisz (wyjątkiem jest właśnie prostytucja).

  • 8. Data: 2009-07-07 05:38:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

> [...]
    > Czyli jeśli pójdziesz do US i udowodnisz, że ukradłeś to jak
    > najbardziej to przejdzie, ale podatek zapłacisz (wyjątkiem jest właśnie

    A nie będzie tu właśnie dochód z kradzieży takim samym wyjątkiem
    jak prostytucja? (na razie nie chciało mi się zaglądać do ustawy)
    Skoro państwo nie chce być sutenerem, to myslisz,
    że tak łatwo bedzie chciało zostać powiedzmy paserem i czerpać korzyści
    (podatek dochodowy) z kradzieży?

  • 9. Data: 2009-07-07 05:49:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    cef pisze:

> [...]
    > Skoro państwo nie chce być sutenerem, to myslisz,
    > że tak łatwo bedzie chciało zostać powiedzmy paserem i czerpać korzyści

    Dla przykładu w art. 10 ustawy o podatku dochodowym jest wymienione
    co jest źródłem przychodu i działalności przestępczej póki co tam nie ma.

    Zresztą w przypadku kradzieży i jej wykrycia, zazwyczaj następuje
    obowiązek zwrotu świadczenia, dlatego o dochodzie trudno tutaj mówić.

    Już prędzej spodziewałbym się opodatkowania darowizny darmowych
    obiadów i noclegów w więzieniach (oczywiście po stawkach wartości
    rynkowych - jak w hotelu) i obciążania nimi pensjonariuszy tychże
    zakładów. Aż dziwne, że jeszcze żadnemu urzędasowi to do głowy nie
    przyszło. Ale dziura coraz większa, to i pomysły będą coraz bardziej
    absurdalne, choć - jak zawsze - w granicach naszego ukochanego prawa
    podatkowego.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-07-07 06:32:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Zresztą w przypadku kradzieży i jej wykrycia, zazwyczaj następuje
    > obowiązek zwrotu świadczenia, dlatego o dochodzie trudno tutaj mówić.

    No poza dochodem US.

    W aferze Stella Maris wystawiane były faktury VAT za nieistniejące
    usługi. Mimo, iż była to działalność przestępcza to US długie lata się
    zastanawiał czy VAT należy zwrócić. :)

    --
    spp