  • 1. Data: 2009-07-07 07:15:35
    Temat: praca poza granicami kraju
    Od: "IMFT" <i...@w...pl>

    Witam, mam problem jak rozliczać swoją pracę?
    Jestem zarejestrowany jako ryczałtowiec i świadczę usługi spawalnicze i
    budowy konstrukcyjne - montaż. Firma z którą współpracę rozpoczynam daje mi
    kontrakt na wykonywanie moich usług poza granicami kraju. Konkretnie polska
    jednoosobowa firma wykonuje pracę dla firmy Polskiej poza granicami kraju -
    czy muszę być Vatowcem? a jak będę to jaką stawkę mam stosować 22% tak jak
    na pracę w kraju ? czy zwolniona bo praca za granicą?
    Powiedzano mi że powinienem rozliczać się za granicą. A co mam wystawiać tej
    Polskiej firmie?
    Może ktoś mi coś doradzi. Pozdrawiam Paweł

  • 2. Data: 2009-07-07 21:34:50
    Temat: Re: praca poza granicami kraju
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Jul 2009, IMFT wrote:

> [...]
    > na pracę w kraju ? czy zwolniona bo praca za granicą?
    > Powiedzano mi że powinienem rozliczać się za granicą. A co mam wystawiać tej

    A z hasłem "miejsce świadczenia" już się zapoznałeś?
    To czy świadczeniobiorca i świadczeniodawca mają siedziby w .pl jest
    trzeciorzędne - poza przypadkiem, kiedy m-ce świadczenia jest określone
    poprzez lokalizację siedziby (ale to głównie dla "praw", typy programy
    komputerowe, usług elektronicznych i podobne).

    > Może ktoś mi coś doradzi.

    Nie doradzi bo nie wolno :>
    (nie, to *nie jest* żart).

    pzdr, Gotfryd