  • 1. Data: 2009-07-03 19:49:54
    Temat: Nieistniejący Regon i Nip
    Od: dziubafan <d...@o...pl>

    Witam

    Prowadzę mały sklep internetowy, wczoraj pewna dama zakupiła towar i
    zapłaciła za niego przelewem. Przelew dziś dotarł, a następnie dostałem
    maila iż prosi mnie o FV. Podała swoje dane, nazwę firmy, imię nazwisko
    a na końcu.. REGON. Myślę sobie wszystko w porządku ale po co podała
    mi regon... Z ciekawości zajrzałem do na stat.gov.pl gdzie można
    sprawdzić po numerze regon lub nip podmiot gospodarczy i okazało się że
    w bazie nie ma ani jednego ani drugiego. Chciałbym dowiedzieć się czy to
    możliwe , że jeżeli podmiot gospodarczy istnieje nie ma go w owej bazie
    danych ?
    Czy też jest to osoba fizyczna bez działalności gosp. a firmę sobie
    wymyśliła - tylko po co ?

    Dzięki za odp.
    Pozdr
    Piotr

  • 2. Data: 2009-07-03 20:00:07
    Temat: Re: Nieistniejący Regon i Nip
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    dziubafan pisze:

> [...]
    > , że jeżeli podmiot gospodarczy istnieje nie ma go w owej bazie danych ?
    > Czy też jest to osoba fizyczna bez działalności gosp. a firmę sobie

    W dniu dzisiejszym wspomniana przez Ciebie baza regon jest aktualna
    na 31 maja. Może założyła firmę w czerwcu?

    A nawet jeśli nie, to wystawiaj fakturę bez obaw.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-07-04 10:52:31
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "dziubafan" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jeżeli podmiot gospodarczy istnieje nie ma go w owej bazie danych ?
    > Czy też jest to osoba fizyczna bez działalności gosp. a firmę sobie

    moze zalozyla firme miesiac temu i jeszcze sie nie pojawil na stronie?

    --
    http://sklep.wielobranzowy.eu - sprawdź jak tanio!
    http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99

  • 4. Data: 2009-07-06 07:36:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jul 2009, dziubafan wrote:

    > Myślę sobie wszystko w porządku ale po co podała mi regon...

    Hm... aż do ustawy zajrzałem i widzę że przy ostatnich
    nowelizacjach obowiązek "posługiwania się" ograniczono do "danych
    statystycznych". O REGONie piszę.
    Standardowa odpowiedź nt. pieczątki przestała być aktualna :D

    pzdr, Gotfryd