  • 1. Data: 2005-07-24 11:24:08
    Temat: [Help] cło za elektronarzedzia z USA
    Od: "Small" <h...@n...net>

    witam

    szukam informacji na temat cla za import towarow z USA
    przegooglowalem juz duzo, na grupkach tez nie natrafilem na 100% odpowiedz ,
    mimo masy wolnego czasu bo akurat jestem na zwolnieniu lekarskim.

    najgorsze jest to ze zadzwonilem do urzedu celnego a tam babka ze nie
    pamieta jakie sa stawki , to kto to kurna ma wiedziec ? , czyli co oblicza
    mi clo w ciemno ?normalnie paranoja mnie ogarnela i do tego podali mi adres
    ministerstwa sprawiedliwosci a tam nic sensownego na temat cla nie widac
    pozatym po rozmowie z ta pania odnioslem wrazenie ze do myslacych osob ta
    pani nie nalezy ale nie w tym rzecz.

    chcialbym zakupic elektronarzedzia akumulatorowe i nie wiem za bardzo jaka
    jest stawka celna na ten towar , czy jest to 2,7 % czy 3,7% czy moze jakas
    inna bo jest ich troche ,tylko ile ?, zeby sie nie okazalo ze 16% wynosi clo
    na ten towar :[ ,

    http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/dds/cgi-b
    in/tarchap?Taric=8467210000&Download=0&Periodic=0&Pr
    odLine=80&Lang=PL&SimDate=20050722&Country=---------
    -&YesNo=1&Indent=2&Action=1#OK

    wedlug tego linku elektronarzedzia podchodza pod TARIC 8467 - Narzędzia
    ręczne, pneumatyczne, hydrauliczne lub z samodzielnym silnikiem elektrycznym
    lub nieelektrycznym ,a dokladniej TARIC 8467 21 -Z samodzielnym silnikiem
    elektrycznym
    i stawka celna niby 2,7 % czyli w takim wypadku wszystkie pily,wiertarki i
    inne narzedzia akumulatorowe a takze baterie do tych narzedzi podchodza pod
    ta kategorie ? czy moze jakas
    inna stawka ? a nie chcialbym zaplacic wiecej cla niz powinienem , pozatym
    po telefonie do urzedu celnego juz nie mam zaufania do tej instytucji i
    obawiam sie ze bede musial podwazac ich decyzje o cle :]

    dziekuje z gory za pomoc
    -o-
    pozdrawiam
    Small