  • 1. Data: 2002-04-30 13:31:04
    Temat: Help- wypełniam PIT-a sąsiadce
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    - Starsza pani ma 1 grupę inwalidzką od lipca 2001. Czy mogę odliczyć jakieś
    nieudokumentowane wydatki ? W jakim załączniku i na jakiej podstawie. Ma
    zaawansowaną chorobę reumatyczną kwalifikującą do wymiany obu stawów
    kolanowych (endoprotezy). Orzeczenie jednak nie precyzuje powodu
    niesprawności-lekarz mapisał jedynie o całkowitej niezdolności do
    samodzielnej egzystencji.
    Można coś uszczknąć z podatku, czy nie ?

  • 2. Data: 2002-04-30 14:39:26
    Temat: Re: Help- wypełniam PIT-a sąsiadce
    Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@i...org.pl>

    > - Starsza pani ma 1 grupę inwalidzką od lipca 2001. Czy mogę odliczyć
    jakieś
    > nieudokumentowane wydatki ?

    Zawsze mozna odpisac 2100 zl od dochodu, w pozycji wydatki na cele
    rehabilitacyjne, jako koszty poniesione na oplacenie przewodnika.

    Wynika to wylacznie z tytulu orzeczenia inwalidztwa z powodu
    niepelnosprawnosci narzadu ruchu bo jak sam piszesz "- Starsza pani ma 1
    grupę inwalidzką od lipca 2001".

    Leszek

  • 3. Data: 2002-04-30 14:46:30
    Od: "robercikus" <r...@p...onet.pl>

    Jezeli owa starsza pani ma orzeczona calkowita niezd. do samodzielnej
    egzystencji, to moze sobie odliczyc od dochodu do 2100 zl na utrzymanie
    samochodu, o ile jest jego wlascicielem, w celu dojazdow na zabiegi
    rehabilitacyjne (nie wiem, jak sie ma sprawa przewodnika...). Tu
    teoretycznie nie trzeba rachunkow, ale rzekomo trzeba udowodnic sam fakt
    korzystania z takowych... Poza tym, mozna sobie odliczyc - bez jakiegos
    wyraznego limitu wydatki na zakup odpowiednich urzadzen i sprzetow
    ulatwiajacych codzienne czynnosci stosownie do niepelnosprawnosci, ale tu
    trzeba miec rachunek(ki) i nim udokumentowac poniesione wydatki.

    --
    pozdr.
    robercikus

  • 4. Data: 2002-04-30 14:56:20
    Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@i...org.pl>

    > (nie wiem, jak sie ma sprawa przewodnika...). Tu
    > teoretycznie nie trzeba rachunkow, ale rzekomo trzeba
    > udowodnic sam fakt korzystania z takowych...

    Ja od zawsze odpisuje sobie kwote przewidziana na przewodnika i jak
    dotychczas nikt mi jej nie zakwestionowal. Wystarczy okazanie orzeczenia o
    posiadaniu grupy inwalidzkiej z powodu niepelnosprawnosci narzadu ruchu.

    Leszek

  • 5. Data: 2002-04-30 17:58:32
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > posiadaniu grupy inwalidzkiej z powodu niepelnosprawnosci narzadu ruchu.

    ruchu nie moga korzystac z psa przewodnika tzn nic nie odlicza

    jacek

  • 6. Data: 2002-05-02 20:47:49
    Od: <k...@p...onet.pl>

    z niepelnosprawnoscia narzadu ruchu zaliczonych do I gr. inwalidztwa ponoszone
    przez inwalide lub osobe na utrzymaniu ktorej jest inwalida ( dochody inwalidy
    musza byc ponizej najnizszego wynagrodzenia ) w roku 2001 kwota 2100zl a w
    2002 bedzie to kwota 2280 zl , nie potrzeba miec dowodow ich poniesienia
    jednak podatnik powinien wykazac nazwiska osob kt byly przewodnikami poniewaz
    opiekunowie ktorzy otrzymali pieniadze z tego tytuly musza je opodatkowac

    jacek

  • 7. Data: 2002-05-05 09:36:34
    Od: "tweety" <t...@i...pl>

    Użytkownik "LECH DUBROWSKI" <l...@i...org.pl> napisał w wiadomości

    > Ja od zawsze odpisuje sobie kwote przewidziana na przewodnika i jak
    > dotychczas nikt mi jej nie zakwestionowal. Wystarczy okazanie orzeczenia o
    > posiadaniu grupy inwalidzkiej z powodu niepelnosprawnosci narzadu ruchu.

    Witam;
    Jesli odpisujemy kwote 2100,00 z tytulu dojazdu wlasnym autem na
    rehabilitacje to :
    1) musimy byc wlascicelem -ksero dowodu rejestracyjnego
    2) z osrodka rehabilitacji trzeba miec zaswiadczenieze sie tam jeździ.

    Magdalena
    GG 3122518
    http://tweety2000.w.interia.pl
    http://strony.wp.pl/wp/mwota