  • 1. Data: 2007-02-12 21:32:04
    Temat: Hosting za granica a faktura
    Od: "moli" <m...@p...onet.pl>

    Mam dzialalnos gospodarcza i zamiarzam wykupic hosting za granica. Dobrze by
    bylo moc wrzucic to w koszty, ale zamawiajac taka usluge przez internet placi
    sie karta i dostaje sie tylko dokument elektroniczny (invoice) jako
    potwierdzenie. Taka sama jest zreszta sytuacja kiedy przez internet kupuje sie
    za granica oprogramowanie.

    Czy na podstawie takiego wydruku mozna wliczyc w koszty dany zakup? Co z vatem?

  • 2. Data: 2007-02-12 21:39:53
    Temat: Re: Hosting za granica a faktura
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello moli,

> [...]
    > za granica oprogramowanie.
    > Czy na podstawie takiego wydruku mozna wliczyc w koszty dany zakup?

    Można.

    > Co z vatem?

    Naliczyć i odliczyć. A jeśli kupowałes w UE, to zapewne VAT został
    naliczony...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2007-02-13 07:07:16
    Od: "Bart Prokop" <b...@t...com>

    > Naliczyć i odliczyć. A jeśli kupowałes w UE, to zapewne VAT został
    > naliczony...
    Niekoniecznie, jeśli w UE i pochwalisz, się, ze jesteś podatnikiem VAT, to
    możesz mieć netto i wtedy import usług i podatek rozliczasz u siebie.

    BP

  • 4. Data: 2007-02-16 11:55:52
    Od: "Gaz" <m...@p...com>

    Użytkownik "Bart Prokop" <b...@t...com> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie, jeśli w UE i pochwalisz, się, ze jesteś podatnikiem VAT, to
    > możesz mieć netto i wtedy import usług i podatek rozliczasz u siebie.

    Nie wiem czy zauważyliście w jaki sposób wygenerowana została faktura VAT -
    wydruk przez kupującego ze strony Internetowej, czy spełnia ona wymogi
    faktury VAT, na podstawie której można odliczyc VAT nawet jeśli kupujący ma
    zarejestrowany VAT unijny?

  • 5. Data: 2007-02-16 13:01:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 16 Feb 2007 12:55:52 +0100, Gaz napisał(a):

> [...]
    > faktury VAT, na podstawie której można odliczyc VAT nawet jeśli kupujący ma

    To zależy od przepisów obowiązujących w państwie wystawiającego.

  • 6. Data: 2007-02-16 14:08:35
    Od: "Gaz" <m...@p...com>

    > To zależy od przepisów obowiązujących w państwie wystawiającego.

    Nie rozumiem, sprzedajacy z Niemiec VAT u nich 19%. To nasz US może
    zakwestionować odliczenie VAT z takiej faktury, czy nie?

  • 7. Data: 2007-02-16 15:36:00
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 16 Feb 2007 15:08:35 +0100, Gaz napisał(a):

    > Nie rozumiem,

    Nie rozumiuem czego nie rozumiesz. O tym czy faktura wystawiona przez
    Niemca i udostępniona w internecie zamiast dostarczenia np pocztą
    decyduje prawo niemieckie a nie polskie. Ja tego prawa nie znam.

  • 8. Data: 2007-02-16 15:43:43
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-02-2007 o 16:36:00 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

    > Nie rozumiuem czego nie rozumiesz. O tym czy faktura wystawiona przez
    > Niemca i udostępniona w internecie zamiast dostarczenia np pocztą
    > decyduje prawo niemieckie a nie polskie. Ja tego prawa nie znam.

    Zakładałbym że taka faktura nie jest prawidłową fakturą, gdyż dyrektywa
    unijna wymaga od takich faktur zabezpieczeń, u nas mamy np to niesławne
    rozporzadzenie o fakturach elektronicznych.
    Mam kontrahenta ze Szwecji i tam też PDFy czy wydruki z neta nie są
    prawidłowymi fakturami.
    Zdziwiłbym się gdyby w Niemczech były, co nie przeszkadza w tym
    że sporo podatników drukuje PDFy i odlicza z nich VAT :)

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne