  • 11. Data: 2006-01-02 07:41:00
    Temat: Re: Hotel w KUP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Jan 2006, 'Tom N' wrote:

    > Użytkownik Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    >
    > Ale namotaliście we dwójkę z Tomaszem ;)
    >
    > Nie Tobie zaliczki płacą, tylko Ty płacisz i masz faktury na nie, nie
    > sprzedajesz usługi konferencji w kwietniu, tylko prawo uczestniczenia
    > w niej, w postaci biletu w lutym [...]
    > Jeśli tak, to jaki masz problem?

    No to go zupełnie rozłożyłeś jak rozumiem, bo przychód ma już
    (w odróżnieniu od wersji z przedpłatą, jako że przedpłata
    przychodem nie jest).
    A faktury z hotelu dostanie *po* konferencji.

    > Masz powiązanie kosztu z przychodem?

    ...doszuka się go, jak rozumiem :)
    Oczywiście IMVHO określenie momentu uznania za KUP zależy od momentu
    uznania przychodu.

    Tak przy okazji - Tristan, coś wspominasz o VAT do odliczenia.
    Miałeś na myśli VAT z faktury od hotelu ?
    Jak mniemam konferencja nie jest "usługą turystyczną" w rozumieniu
    art.88.1.4 ustawy o VAT?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2006-01-02 18:54:40
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela 01 styczeń 2006 20:32, gdy 'Tom N' napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    ?

    > A jest w przepisach, że nie może być KUP? A hotel nie może wystawić
    > faktury "konferencja dla X osób"? A masz kasę "za bilety" w ręku?
    > To dalej nie wiem w czym problem. Że później sprzedaży (gdy już fakturę od
    > hotelu dostaniesz) nie będzie?

    Nie, w tym, że trzeba odprowadzić VAT i PIT.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 13. Data: 2006-01-02 18:58:13
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to poniedziałek 02 styczeń 2006 08:41, gdy Gotfryd Smolik news
> [...]

    > No to go zupełnie rozłożyłeś jak rozumiem, bo przychód ma już
    > (w odróżnieniu od wersji z przedpłatą, jako że przedpłata

    No OK, powiedzmy, że traktować to jako przedpłatę. Można? Nie rozumiem.
    Możesz opisać coś więcej?

    > Tak przy okazji - Tristan, coś wspominasz o VAT do odliczenia.
    > Miałeś na myśli VAT z faktury od hotelu ?

    No nie tylko VAT ale i PIT. Klient płaci 110zł za konferencję, z czego 100zł
    to jego nocleg i jedzonko, a 10zł to inne koszty. Więc na te 100zł dostanę
    FV od hotelu za łóżeczko i jedzonko. Ale gdzieś mi się obiło o uszy, że są
    jakieś jaja z hotelami.

    > Jak mniemam konferencja nie jest "usługą turystyczną" w rozumieniu
    > art.88.1.4 ustawy o VAT?

    No chyba nie jest?

  • 14. Data: 2006-01-03 22:05:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Jan 2006, Tristan Alder wrote:

    > A był to poniedziałek 02 styczeń 2006 08:41, gdy Gotfryd Smolik news

    > No OK, powiedzmy, że traktować to jako przedpłatę. Można? Nie rozumiem.

    Nie rozumiem tekstu "nie rozumiem" :] - o co chodzi ?
    Ktoś zabrania brania przedpłat i zaliczek ?

    > Możesz opisać coś więcej?

    Tak. Pytanie ;)
    Chciałbym spytać w jakim artykule widzisz taki przepis:
    +++
    3. Do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza się:
    1) pobranych wpłat lub zarachowanych należności na poczet dostaw
    towarów i usług, które zostaną wykonane w następnych okresach
    sprawozdawczych, a także otrzymanych pożyczek i kredytów oraz
    zwróconych pożyczek, z wyjątkiem skapitalizowanych odsetek od
    tych pożyczek,
    ---
    Moim zdaniem wyłacza to również 1f (i dyskusję "czy rozliczasz
    przychód VAT jako przychód DG" można pominąć)

    > No nie tylko VAT ale i PIT. Klient płaci 110zł za konferencję, z czego 100zł
    ------------^^^^^
    ....ale JEDNAK VAT ? ;)

    > to jego nocleg i jedzonko, a 10zł to inne koszty. Więc na te 100zł dostanę
    > FV od hotelu za łóżeczko i jedzonko. Ale gdzieś mi się obiło o uszy, że są
    > jakieś jaja z hotelami.

    ...obiło mu się... WRRRR !

    > No chyba nie jest?

    ...no to poczytaj w okolicy. I zastanów się co chcesz odliczać.
    Bo ja nie widzę możliwości w takim razie!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)