  • 1. Data: 2005-12-28 17:16:29
    Temat: Koszty przy działalnosci fotograficznej
    Od: Piotr <p...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam takie pytanie - prowadze DG (KPiR, VAT) w tym rownież fotograficzna.
    Ostatnio zlecono mi zrobienie zdjec pary (kobieta mezczyzna), w strojach
    przy lodowce.
    Do sesji zdjeciowej musialem zakupic pewne gadzety takie jak spodnie
    koszula, buty itp dla modeli.
    Czy moge zatem wrzucic to w koszty jako koszty towarzyszące zleceniu -
    mojego klienta to nie interesowalo w co będą ubrani modele, rozliczenie
    bylo na zasadzie refaktury.

    Bede wdzieczny za pomoc

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 2. Data: 2005-12-28 18:52:22
    Temat: Re: Koszty przy działalnosci fotograficznej
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Jeżeli będziesz umiał udowodnić ewentualnej kontroli, że gadżety te były
    niezbędne i bez nich nie miałbyś tego przychodu to tak. Dodatkowo (o ile
    dobrze rozumiem), jeżeli refakturowałeś te ubrania zamawiającemu to kłopot
    przeszedł na niego.
    Jacek

  • 3. Data: 2005-12-28 21:38:08
    Od: "Sidewicz" <s...@d...pl>

    "Jacek" <n...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    >
    > niezbędne i bez nich nie miałbyś tego przychodu to tak. Dodatkowo (o ile
    >
    > dobrze rozumiem), jeżeli refakturowałeś te ubrania zamawiającemu to
    No bez tego modele byliby na zdjeciach nadzy wiec rozumie sie to samo przez
    sie ze wystarczy pokazac zdjecia

    zsesji.
    P.

  • 4. Data: 2005-12-29 23:46:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Dec 2005, Sidewicz wrote:

    > No bez tego modele byliby na zdjeciach nadzy wiec rozumie sie to samo przez
    > sie ze wystarczy pokazac zdjecia

    ...pozostaje jeszcze pytanie "a co się z nimi później stało?"

    IMO trzeba umieć wyjaśnić - a w przypadkach:
    - sprzedaży
    - przeznaczenia na własne potrzeby
    - podarowania
    ...stają się źródłem obowiązku podatkowego.
    "...i gdzie Pan ujął ten prawdziwy lub wirtualny przychód i/lub VAT?"
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-12-30 08:08:03
    Od: Photographer <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > ...stają się źródłem obowiązku podatkowego.
    > "...i gdzie Pan ujął ten prawdziwy lub wirtualny przychód i/lub VAT?"

    Rzeczy te przecież mogły ulec zniszczeniu - traktuje je jako materiały
    exploatacyjne i wyrzucam do kosza. Nie bede chodził w butach po kims ani
    w spodniach po kims bo to niezdrowe - nawet jest o tym artykul w prasie
    kobiecej :D

    Pzdr.

  • 6. Data: 2005-12-30 11:16:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Dec 2005, Photographer wrote:

    > Rzeczy te przecież mogły ulec zniszczeniu - traktuje je jako materiały
    > exploatacyjne i wyrzucam do kosza.

    ...a to już nie rozstrzygam czy przejdzie ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-12-30 12:36:47
    Od: Photographer <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...a to już nie rozstrzygam czy przejdzie ;)

    No a jak do tego podejsc :)
    Jak inaczej moze to zaklasyfikowac US jesli nie jako materialy expolatacyjne

    Pzdr.
    P.