  • 1. Data: 2005-12-28 19:09:04
    Temat: korekta wartości towaru
    Od: "Monika Ramusiewicz" <k...@o...pl>

    m...@g...com
    28 Gru. 10:10 pokaż opcje

    Grupa dyskusyjna: pl.soc.prawo.podatki
    Od: m...@g...com - Znajdź wiadomości tego autora
    Data: 28 Dec 2005 01:10:46 -0800
    Lokalna: Śr. 28 Gru. 2005 10:10
    Odpowiedz | Odpowiedz autorowi | Przekieruj | Drukuj | Wiadomość
    prywatna | Pokaż oryginalną wiadomość | Usuń | Zgłoś naruszenie prawa lub
    regulaminu

    Witam Grupowiczów...

    ...i proszę o pomoc w sprawie poprawnego zaewidencjonowania zdarzenia
    gospodarczego w księgach. Otóż sytuacja przedstawia się
    następująco: 3 miesiące temu nabyliśmy towary, dostawca wystawił
    nam fakturę. Towar został wyceniony i przyjęty na magazyn. w ciągu
    tych 3 miesięcy część towaru została sprzedana, czyli została
    obliczona i zaksięgowana jako koszt wartość sprzedanych towarów. W
    bieżącym miesiącu otrzymaliśmy od tegoż dostawcy fakturę
    korygującą, co zrodziło pewien problem. Korekta (na minus) dotyczy
    również towarów już sprzedanych. Nie muszę chyba tłumaczyć, że
    trudno mi będzie skorygować wartość tych towarów.

    Mam zatem pytanie: jak??? Jak ująć w księgach taką fakturę? Jak
    zaksięgować skutki tej faktury odnoszące się do części
    sprzedanej? Najlepsze oczywiście byłoby rozwiazanie nie pociągające
    za sobą korygowania deklaracji podatkowych za ostatnie 3 miesiące...

    Doradźcie mi proszę...

    M.

  • 2. Data: 2005-12-29 08:43:37
    Temat: Re: korekta wartości towaru
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 28 Dec 2005 20:09:04 +0100, Monika Ramusiewicz napisał(a):

> [...]
    > sprzedanej? Najlepsze oczywiście byłoby rozwiazanie nie pociągające
    > za sobą korygowania deklaracji podatkowych za ostatnie 3 miesiące...

    niestety ... doradców ci tu mało więc na poradę się chyba nie doczekasz ...
    Ale podyskutować możemy ;)

    Rozumiem z pytania że chodzi o pełną księgowość ... jak nie to proszę
    sprostować.
    Po prostu fakturę korygującą księgujesz w części dot. sprzedanych towarów
    na zmniejszenie kosztów sprzedanych towarów, a w pozostałej części na
    korektę wartości towarów w magazynie.
    Korektę otrzymałaś teraz więc nie ma potrzeby korygowania żadnych
    deklaracji.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-12-29 22:48:36
    Od: "Monika Ramusiewicz" <k...@o...pl>

    > Po prostu fakturę korygującą księgujesz w części dot. sprzedanych towarów
    > na zmniejszenie kosztów sprzedanych towarów,

    a może potraktować tą część jako przychód?

    > a w pozostałej części na
    > korektę wartości towarów w magazynie.

    to prawda - nie jest wielką filozofią skorygować wartośc towaru w
    magazynie...

    > Korektę otrzymałaś teraz więc nie ma potrzeby korygowania żadnych
    > deklaracji.

    i to mnie bardzo cieszy :-)

  • 4. Data: 2005-12-30 04:57:09
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 29 Dec 2005 23:48:36 +0100, Monika Ramusiewicz napisał(a):

    > a może potraktować tą część jako przychód?

    jako przychód raczej nie - bo niby z jakiego tytułu ?? Jest to obniżenienie
    ceny zakupionych towarów, a więc pomniejsza koszt.

    --
    Mieczysław
    ----