  • 1. Data: 2005-02-03 19:48:56
    Temat: IKE i komornik
    Od: "Todi" <n...@p...onet.pl>

    Czy komornik może zająć srodki zgromadzone na indywidualnych kontach
    emerytalnych i OFE ?

    Todi

  • 2. Data: 2005-02-03 20:12:15
    Temat: Re: IKE i komornik
    Od: "nnowy" <n...@g...pl>

    > Czy komornik może zająć srodki zgromadzone na indywidualnych kontach
    > emerytalnych i OFE ?

    oczywiście, że może i to jest straszna lipa, bo rozwiąziuja Ci wtedy umowę o
    IKE
    komornik chce 200zł, ty masz na ike 10000zł
    komornik zabiera swoje 200, ty dostejesz 9800 i jeszcze musisz od tego
    zapłacić 19% podatku i dowidzenia - jestes bogaty przed emeryturą :)
    nędza!!

  • 3. Data: 2005-02-03 20:14:09
    Od: "nnowy" <n...@g...pl>

    > zapłacić 19% podatku i dowidzenia - jestes bogaty przed emeryturą :)

    acha 19% od zarobionych odsetek, a nie od całej kwoty jak dobrze pamiętam

  • 4. Data: 2005-02-03 20:42:48
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

> [...]
    > komornik zabiera swoje 200, ty dostejesz 9800 i jeszcze musisz od tego
    > zapłacić 19% podatku i dowidzenia - jestes bogaty przed emeryturą :)

    IMHO art. 56 prawo bankowe - środki pieniężne na rachunkach
    oszczędnościowych jednej osoby są wolne od zajęcia do wysokości trzykrotnego
    przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, bez
    wypłat nagród z zysku, ogłoszonego przez Prezesa GUS za okres bezpośrednio
    poprzedzający dzień wystawienia tytułu wykonawczego (obecnie 2 504,12 x 3 =
    7 512,36). Bank ma wówczas obowiązek obliczenia kwoty wolnej od zajęcia i
    wykonywania dyspozycji posiadacza rachunku w ramach tej kwoty, chyba że
    zajęcie zostało dokonane w celu zaspokojenia wierzytelności o dostarczenie
    środków utrzymania.

    Z tego co pamietam to limit IKE od wrzesnia do grudnia 2004 r. to 858,75 zl.

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 5. Data: 2005-02-03 21:04:27
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Plissken <p...@w...pl>
    wystukał[a]:

    Może z IKE, z OFE nie może.
    http://e-insurance.pl/filary/3b.htm

    Dlatego lepszym rozwiązaniem /niż ike/ są polisy ubezpieczeniowe z
    kapitałem inwestycyjnym - są one wolne od zajęć komorniczych:
    http://www.expander.pl/expander/index.jsp?place=Lead
    11&news_cat_id=91&news_id=1303&layout=3b&page=text
    /cyt/
    Na dodatek pieniądze wypłacane z polisy życiowej nie są opodatkowane.
    Nie może zająć ich też komornik. Polisa nie podlega żadnym egzekucjom.
    Nie wchodzi też w skład masy majątkowej, kiedy małżonkowie się rozwodzą.
    No i rzecz najważniejsza: możesz wykupić dowolną ilość polis na życie.
    Jedną możesz wykorzystać przy kredycie, drugą zapisać na dziecko,
    trzecią na żonę itd.
    /koniec cyt/

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2005-02-03 23:42:22
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Plissken" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > =
    > 7 512,36). Bank ma wówczas obowiązek obliczenia kwoty wolnej od zajęcia i

    Gwoli scislosci: obecnie 8233,47 :-)

    Dla mnie na przyklad mozliwosc zajecia IKE przesadzila o tym, ze nigdy ono u
    mnie nie zaistnieje. Podobnie u wuelu innych znajomych.

    marekz

  • 7. Data: 2005-02-05 00:53:17
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 3 Feb 2005 22:04:27 +0100, Nikiel ;-) naskrobał(a):

    podlega egzekucji na alimenty.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 8. Data: 2005-02-05 16:11:35
    Od: "Moniuszko" <e...@w...pl>

    .

    > podlega egzekucji na alimenty.

    A np. z tytułu zaległości w US lub ZUS???

  • 9. Data: 2005-02-05 18:26:05
    Od: Kaja <k...@w...pl>

    Sat, 5 Feb 2005 01:53:17 +0100, Sebol napisał(a):

    > Dnia Thu, 3 Feb 2005 22:04:27 +0100, Nikiel ;-) naskrobał(a):

    11&news_cat_id=91&news_id=1303&layout=3b&page=text

    > podlega egzekucji na alimenty.

    A rentę może komornik zająć?