  • 1. Data: 2005-02-03 19:35:58
    Temat: PIT/0
    Od: Adam Zaleski <u...@n...sytes.net>

    Witam

    Pracuje jako informatyk na umowe zlecenie. Dodatkowo
    studiuje informatyke. W tym roku kupiłem komputer.
    Czy mogę go wpisać w odliczenie podatku w PIT/0 ?

    Pytanie tak troche inne.. Sciagnelem program
    rozliczenie roczne 2004 (ze strony onetu)
    http://slimak.onet.pl/_m/biznes/pit/rr2004b.exe
    (jego opis http://podatki.onet.pl/1210371,artykul.html).

    PIT/0 który jest w tym programie ma taki napis:

    "C. ODLICZENIE OD PODATKU. Na podstawie ustawy z dnia 19 grudnia
    1975... cos tam cos tam."

    Pit ten znaczaco rozni sie od pitu zamieszczonego na innych
    podstronach onetu np tego:

    http://slimak.onet.pl/_m/biznes/firma/deklaracje_200
    1/pit/PIT-O.pdf

    W tym picie jest mniej wiecej tak:

    "C. ODLICZENIE OD PODATKU. Na podstawie artykułu [...] ustawy z dnia
    26 lipca 1991R."

    Pity znacząco różnią się pod względem pul do których wpisuje
    się kwoty. Jezeli ktos bardziej doświadczony ode mnie mógłby
    zerknąć na te 2 pity i powiedzieć który powiniennem użyć.
    Bardzo proszę.

    Pozdrawiam
    Adam Zaleski

  • 2. Data: 2005-02-03 20:16:41
    Temat: Re: PIT/0
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl>

    > Witam
    > Pracuje jako informatyk na umowe zlecenie. Dodatkowo
    > studiuje informatyke. W tym roku kupiłem komputer.
    > Czy mogę go wpisać w odliczenie podatku w PIT/0 ?

    NIe nie mozesz.

    http://pit.dobry.pl/index.php?plik=pliki

    --
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 3. Data: 2005-02-03 20:21:07
    Od: Adam Zaleski <u...@n...sytes.net>

    pawelWN napisał(a):

    > NIe nie mozesz.
    >
    > http://pit.dobry.pl/index.php?plik=pliki

    No tak tam jest w tym programie 2ga opisana
    przeze mnie wersja pit 0. Według niej nie ma pola
    do którego chciałem ten komputer wpisać:

    Rok temu było pole :

    "Wydatków na zakup przyrządów i pomocy naukowych, programów
    komputerowych oraz wydawnictw fachowych bezpośrednio związanych z
    wykonywanym zawodem i wykonywaną pracą"

    Wedle tego co tu jest napisane odpisanie komputera jak najbardziej
    mi się należy. Czy w tym roku już tej wersji PIT/0 nie ma?
    Dlaczego więc onet ciągle ją publikuje? :-(

  • 4. Data: 2005-02-03 21:39:05
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Adam Zaleski wrote:

> [...]
    > mi się należy. Czy w tym roku już tej wersji PIT/0 nie ma?
    > Dlaczego więc onet ciągle ją publikuje? :-(

    Nie doczytałeś do końca. Odliczyć mogłeś tylko i wyłącznie gdbyś
    pracował na umowę o pracę. Umowa zlecenie nie daje ci podstaw do
    odliczania żadnych pomocy naukowych nie zależnie od tego, cyz ulga
    jeszcze jest, czy nie.

    Nie traktuj onetu jak źródło wiedzy nieomylniej bo się przejedziesz.

  • 5. Data: 2005-02-03 21:49:48
    Od: Adam Zaleski <u...@n...sytes.net>

> [...]
    > jeszcze jest, czy nie.
    >
    > Nie traktuj onetu jak źródło wiedzy nieomylniej bo się przejedziesz.

    No dobrze ale jest też napis "zakup przyrządów i pomocy naukowych".
    Studentem jestem pełnoprawnym. Studiuje informatyke. Komputer
    jest mi niezbędny!

  • 6. Data: 2005-02-03 21:58:22
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl>

    > No dobrze ale jest też napis "zakup przyrządów i pomocy naukowych".
    > Studentem jestem pełnoprawnym. Studiuje informatyke. Komputer
    > jest mi niezbędny!

    Juz nie ma tej ulgi. Juz rozumiesz ?

    --
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 7. Data: 2005-02-03 22:20:52
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Adam Zaleski wrote:

    Gdzie jest taki zapis? W ustawie czy na onecie?