  • 1. Data: 2002-06-12 06:30:52
    Temat: Ile czasu ma US na odpowiedz ?
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    Witam
    Czy ktoś z szanownych grupowiczów się orientuje ?
    Czekam na odpowiedź od 22.05 i już zaczyna mnie to denerwować.
    Ponoć jest gdzieś napisane: 14 dni, ale czy to obowiązek, czy łaska ?

    Pozdrawiam serdecznie
    Piotr

  • 2. Data: 2002-06-12 10:49:21
    Temat: Re: Ile czasu ma US na odpowiedz ?
    Od: Tomasz <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czekam na odpowiedź od 22.05 i już zaczyna mnie to denerwować.
    > Ponoć jest gdzieś napisane: 14 dni, ale czy to obowiązek, czy łaska ?

    Ja czekam na odpowiedź od połowy kwietnia i też nic - te 14 dni to chyba
    jednak łaska a nie obowiązek...

    Tomasz

  • 3. Data: 2002-06-12 15:05:12
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl>

    | Czy ktoś z szanownych grupowiczów się orientuje ?
    | Czekam na odpowiedź od 22.05 i już zaczyna mnie to denerwować.
    | Ponoć jest gdzieś napisane: 14 dni, ale czy to obowiązek, czy łaska ?

    Z Ordynacji podatkowej:

    Art. 125. § 1. Organy podatkowe powinny działać w sprawie wnikliwie i szybko,
    posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia.

    § 2. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień,
    powinny być załatwiane niezwłocznie.

    i jeszcze...

    Art. 139. § 1. Załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania
    wyjaśniającego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w
    ciągu miesiąca od dnia wszczęcia postępowania, chyba że przepisy niniejszej
    ustawy stanowią inaczej.

    § 2. Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone na
    podstawie dowodów przedstawianych przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia
    postępowania.

    § 3. Załatwienie sprawy w postępowaniu odwoławczym powinno nastąpić nie później
    niż w ciągu 2 miesięcy od dnia otrzymania odwołania przez organ odwoławczy.

    § 4. Do terminów określonych w § 1 - 3 nie wlicza się terminów przewidzianych w
    przepisach prawa podatkowego dla dokonania określonych czynności, okresów
    zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo
    z przyczyn niezależnych od organu.

    ...a życie sobie

    Nie znam rekordów, ale znam sprawę (zaznaczam, że błahą), która ciągnęła się 1,5
    roku

    pozdrawiam
    majura

  • 4. Data: 2002-06-12 16:42:27
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > ...a życie sobie
    >
    > Nie znam rekordów, ale znam sprawę (zaznaczam, że błahą), która ciągnęła
> [...]

    Dzięki wielkie za info.
    Jestem w kropce :-(

    Piotr

  • 5. Data: 2002-06-12 19:53:05
    Od: "kurdebalans" <k...@s...pl>

    > się 1,5

    > Dzięki wielkie za info.
    > Jestem w kropce :-(

    Teraz US'y wydają zaświadczenia do ZUS'u. Potem to się zobaczy...
    [kurdebalans]