  • 1. Data: 2002-06-11 22:52:10
    Temat: kupno za granicą
    Od: "hocus" <n...@d...gliwice.pl>

    Witam!

    Nie wiem, czy to dobra grupa na takie pytanie, ale niezbyt wiem, gdzie
    spytać.
    Otóż: chciałbym parę rzeczy kupić na ebay'u, ale mam wątpliwości - jak
    wygląda sprawa przesyłki? Jak jest liczone cło na zawartość paczuszki?
    Od wartości zakupu? Czy może dociekają, ile faktycznie dany kawałek sprzętu
    może u nas kosztować i na tej podstawie liczą cło (w jakiej wysokości?) Czy
    należy się spodziewać jakichś jeszcze kosztów?
    Może ktoś się orientuje, ile może sama przesyłka kosztować?
    Kiedyś na amazon kupiłem książkę i to po prostu przyszło sobie pocztą, ale
    tym razem chodzi o elementy nieco większe :-)

    Pozdrawiam
    Hocus

  • 2. Data: 2002-06-13 02:31:20
    Temat: Odp: kupno za granicą
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik hocus <n...@d...gliwice.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ae5usm$f3h$...@s...silesia.pik-net.pl...
> [...]
    > Otóż: chciałbym parę rzeczy kupić na ebay'u, ale mam wątpliwości - jak
    > wygląda sprawa przesyłki? Jak jest liczone cło na zawartość paczuszki?

    zasadniczo podstawa do ustalenia wartosci celnej jest faktura zakupu.

    > Czy może dociekają, ile faktycznie dany kawałek sprzętu
    > może u nas kosztować i na tej podstawie liczą cło

    maja takie prawo i czesto je wykorzystuja przy cleniu prywatnego importu
    uzywanych aut.

    tabela stawek oplat celnych. -> np. www.uc.gov.pl

    > Czy
    > należy się spodziewać jakichś jeszcze kosztów?

    koszty to:
    - clo
    - akcyza (ewentualnie, jesli sprowadzany towar pod nia podpada u nas)
    - vat
    + oplaty za odprawe (dla Urzedu Celnego i ew. posrednika).

    Jesli nigdy nie robiles importowej odprawy celnej (slowo SAD brzmi dla
    Ciebie niezrozumiale), to zastanow sie, czy nie skorzystac z posrednictwa
    agencji celnej - nie sa az tak dramatycznie drodzy, zreszta zadzwon do
    jakiejs.

    ?

    > Kiedyś na amazon kupiłem książkę i to po prostu przyszło sobie pocztą, ale
    > tym razem chodzi o elementy nieco większe :-)

    nieistotna wielkosc, wazna wartosc (do pewnej wartosci nie cli sie, o ile
    pamietam). I - czy na firme, czy na os. prywatna.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 3. Data: 2002-06-13 06:03:08
    Temat: Re: kupno za granicą
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

> [...]
    > Ciebie niezrozumiale), to zastanow sie, czy nie skorzystac z posrednictwa
    > agencji celnej - nie sa az tak dramatycznie drodzy, zreszta zadzwon do

    .. i jeszcze chodzi o zabezpieczenie finansowe w UC,
    które musi posiadać każda agencja celna

    > ?

    około 1%

    Mam nadzieję, że piszemy o kwota trochę wiekszych niż ;-)

    Piotr

  • 4. Data: 2002-06-13 18:41:00
    Od: "hocus" <n...@d...gliwice.pl>

    Witam!

    > zasadniczo podstawa do ustalenia wartosci celnej jest faktura zakupu.

    Hmm, a jeśli kupuję przedmiot od osoby prywatnej (ebay - to "protoplasta"
    naszego rodzimego Allegro i działa na podobnych zasadach)? Prywatna osoba
    chyba nie ma możliwości wystawienia "faktury" - czy potrzebna jest w takim
    wypadku jakaś umowa kupna/sprzedaży?

  • 5. Data: 2002-06-13 20:43:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "hocus" <n...@d...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    osoba
    > chyba nie ma możliwości wystawienia "faktury" - czy potrzebna jest w

    To będziesz musiał sam wypełnić
    deklarację wartości celnej.
    Albo zaakceptują, albo
    będziesz musiał udowadniać, że nie jesteś
    wielbłądem :)

    Pzdr
    CEZ

  • 6. Data: 2002-06-13 21:12:07
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    cef wrote:

    > To będziesz musiał sam wypełnić
    > deklarację wartości celnej.

    I jako podkładka - wydruki dokumentów dot. aukcji

    > Albo zaakceptują, albo
    > będziesz musiał udowadniać, że nie jesteś
    > wielbłądem :)

    A to swoją drogą

    --
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =