  • 1. Data: 2003-06-13 18:40:52
    Temat: Ile na ZUS - DG + umowa o pracę + student
    Od: "Canizares" <c...@w...pl>

    Witam i od razu pytam: :)

    Jestem zatrudniony na umowę o pracę i prowadzę działalność. Wczoraj :))
    skończyłem studia i dopóki studiowałem za DG płaciłem tylko składkę
    zdrowotną. Pierwsze moje pytanie: czy, jak i w jakim terminie powinienem
    zgłosić do zusu zmianę, że teraz będę zwolniony ze składek nie z tytułu
    studiów ale z tytułu zatrudnienia?

    Poza tym chciałbym wkrótce zwolnić się z firmy w której pracuję i pozostać
    tylko przy DG. Jako absolwent zwolniony będę podobno ze składki emerytalnej.
    Od października mam jednak zamiar znowu podjąć studia (dzienne, na
    państwowej uczelni) - czy wtedy też będą mi przysługiwały zwolnienia
    studenckie (czyli tylko składka zdrowotna)?

    Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam,

    Maciek
    c...@w...pl

  • 2. Data: 2003-06-13 22:40:34
    Temat: Re: Ile na ZUS - DG + umowa o pracę + student
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jun 2003, Canizares wrote:
    [...]
    >+ zdrowotną. Pierwsze moje pytanie: czy, jak i w jakim terminie powinienem
    >+ zgłosić do zusu zmianę,

    AFAIK 7 dni, ale mogę się mylić.
    [...]
    >+ tylko przy DG. Jako absolwent zwolniony będę podobno ze składki emerytalnej.

    Powoli: a nie jest tak że tylko absolwent *rozpoczynający*
    DG może być zwolniony ?? Tu *już prowadzisz* !
    O ile dobrze zrozumiałem czyjąś odpowiedź (było, albo tu
    albo na *.prawo) - należało *zamknąć* DG na moment kończenia
    studiów !! Nie wiem czy teraz jeszcze poskutkuje (zamknięcie
    i otwarcie).
    Acha: i nie pytaj mnie kto to wymyślił :[
    [...]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-06-14 18:20:33
    Od: "KS" <e...@w...pl>

> [...]
    > O ile dobrze zrozumiałem czyjąś odpowiedź (było, albo tu
    > albo na *.prawo) - należało *zamknąć* DG na moment kończenia

    tylko dla rozpoczynających pierwszy raz

    Pozdrawiam
    KS