  • 1. Data: 2004-09-08 10:08:28
    Temat: Ile zaplace ZUSu ??
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

    Witam!!

    Mam zamiar zatrudnic kogos w mojej firmie na 1/2 lub 1/4 etatu.
    Czy moglibyscie mi powiedziec ile zaplace ZUSu ??

    Zalozmy, ze bedzie to najnizsza pensja
    Potrzebuje lopatologicznego wytlumaczenia ile mam placic do ZUS...

    Moze jakis link z wytlumaczeniem jak to obliczyc ??
    Ile czego placic??

    Pozdro, Wojtas

  • 2. Data: 2004-09-08 10:15:52
    Temat: Re: Ile zaplace ZUSu ??
    Od: "Kaliope" <k...@w...pl>

    > Moze jakis link z wytlumaczeniem jak to obliczyc ??
    > Ile czego placic??

    skorzystaj z gotowego kalkulatora. wprowadzisz brutto, reszty się dowiesz:
    http://www.tempservice.com.pl/pl/dodatki-kalkulator.
    php
    pozdr.
    K.

  • 3. Data: 2004-09-08 10:39:38
    Od: "Marta Nowakowicz" <r...@g...pl>

    Witam!
    Na 1/2 etatu: ZUS 152,64 zł i do wypłaty 334,92 zł (z brutto 412,00 zł)
    na 1/4 etatu: ZUS 76,34 zł i do wypłaty 167,45 zł (brutto 206,00 zł)
    podatku nie ma (jeżeli dla pracownika to jedyne źródło dochodów)
    Jeżeli chcesz szczegółowo to proszę o maila r...@o...pl.
    Pozdrawiam
    Marta
    ps. przemyśl sprawę i weź studenta na umowę zlecenie... taniej...

  • 4. Data: 2004-09-08 11:08:39
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

    > skorzystaj z gotowego kalkulatora. wprowadzisz brutto, reszty się dowiesz:
    > http://www.tempservice.com.pl/pl/dodatki-kalkulator.
    php

    Dzieki za linka :-)
    Sciagnalem i jest OK :-)

    pozdro, Wojtas

  • 5. Data: 2004-09-08 11:16:21
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

> [...]
    > na 1/4 etatu: ZUS 76,34 zł i do wypłaty 167,45 zł (brutto 206,00 zł)
    > podatku nie ma (jeżeli dla pracownika to jedyne źródło dochodów)

    No wlasnie, piszecz, ze nie ma podatku, czyli te kwoty, ktore wymienilas, to
    jest juz wszystko ??
    Z kalkulatora wynika, ze zdrowotne jest 0 zl a koszty zatrudnienia ponad 247
    zl.
    A mnie w zasadzie interesuje ile musialbym komus oddac pieniedzy.

    > Jeżeli chcesz szczegółowo to proszę o maila r...@o...pl.

    Prosze mi to wytlumaczyc jak krowie na rowie :-)
    A moze po prostu jakiegos linka z takim prostym wytlumaczeniem....
    Jesli mozna, to prosze o jakas rozpiske ile komu place przy zatrudnieniu za
    minimalna kwote na pol etatu

    > ps. przemyśl sprawę i weź studenta na umowę zlecenie... taniej...

    Wole zeby moja zona byla zatrudniona na umowe o prace :-)

    Dziekuje za maila :-)

    Pozdrowienia, Wojciech Krugiolka

  • 6. Data: 2004-09-08 13:35:59
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "Wojtas" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    [ ]
    > Wole zeby moja zona byla zatrudniona na umowe o prace :-)

    To ostatnie zdanie to było sprytne przemycenie bardzo istotnej informacji
    ??

    Żona zatrudniona w *Twojej* firmie to całkiem specyficzna *osoba* w
    rozumieniu ustaw zusowskiej i podatkowych.

    Zapytaj google :)

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 7. Data: 2004-09-08 17:08:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Sep 2004, Wojtas wrote:
    [...]
    >+ Wole zeby moja zona byla zatrudniona na umowe o prace :-)

    Wiesz, sam swojego czasu wyrażałem wątpliwości czy łatwo
    znaleźć kogoś kto chce dochody (część) małżeństwa policzyć
    "dwa razy".
    Możesz ujawnić cel owego zatrudnienia ? :)
    Bo tego iż wynagrodzenie twojej żony nie jest twoim kosztem
    (czyli płacisz od tego podatek, a żona - nawet jeśli dochód
    jest mały - "wyczerpuje" kwotę wolną, tak że wspólne rozliczanie
    zaczyna tracić sens) ?
    I że *nie przestaje* być z p. widzenia AFAIK również ZUSu "osobą
    współpracującą" ?
    No to jak "minimalnej" nie zarobi - mi wyjdzie iż cały ZUS
    "od współpracy" się należy. Dobrze myślę ??
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-09-09 05:46:26
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

> [...]
    >
    > Żona zatrudniona w *Twojej* firmie to całkiem specyficzna *osoba* w
    > rozumieniu ustaw zusowskiej i podatkowych.

    Tylko ze moja zona nie jest w jednym gospodarstwie ze mna :-)
    Wiec moge ja zatrudnic :-)

    Pozdro, Wojtas

  • 9. Data: 2004-09-09 05:53:38
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

    > Wiesz, sam swojego czasu wyrażałem wątpliwości czy łatwo
    > znaleźć kogoś kto chce dochody (część) małżeństwa policzyć
    > "dwa razy".
    > Możesz ujawnić cel owego zatrudnienia ? :)

    Jasne!!
    DG miala zalozyc moja zona.
    Ale ponoc od przyszlego roku (takie sa ponoc plany) ma byc znizka na ZUS dla
    osob, ktore pierwszy raz zarejestruja DG.
    No wiec wymyslilem sobie, ze do konca roku otworze na siebie DG i zatrudnie
    moja zone.
    A moge zrobic to (zatrudnic zone), bo moja zona nie mieszka ze mna ;-)

    Pozdro, Wojtas

  • 10. Data: 2004-09-09 07:40:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Wojtas napisał:

    > Tylko ze moja zona nie jest w jednym gospodarstwie ze mna :-)
    > Wiec moge ja zatrudnic :-)

    Ustawa mowi że nie uważa sie za koszt uzyskania przychodu wartości pracy
    małaonka i małoletnich dzieci. Koniec warunków brzegowych. Nic w
    wspólnym gospodarstwie nie ma.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl