  • 1. Data: 2011-02-24 12:56:46
    Temat: Import a bycie w VAT
    Od: Torbut <n...@m...pl>

    Powiedzcie mi prosze, czy aby móc importować towar z poza UE trzeba byc
    platnikiem VAT?. Każdy US mowi co innego.

  • 2. Data: 2011-02-24 16:10:06
    Temat: Re: Import a bycie w VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Torbut wrote:

    > Powiedzcie mi prosze, czy aby móc importować towar z poza UE trzeba
    > byc platnikiem VAT?. Każdy US mowi co innego.

    Pewnie pytanie było inne.
    Trzeba było poprosić o stosowny paragraf.
    Wtedy w każdym US jest ta sama odpowiedź:
    "nie udzielamy takich informacji" ;-)

  • 3. Data: 2011-02-24 17:28:36
    Od: "Torbut" <a...@a...pl>

    > Pewnie pytanie było inne.
    > Trzeba było poprosić o stosowny paragraf.
    > Wtedy w każdym US jest ta sama odpowiedź:
    > "nie udzielamy takich informacji" ;-)

    Powołano sie na ustawe o VAT i punkt w ktorym nic na ten temat nie ma, potem
    mnie odleslali pod nr wew, ktorego nikt od 2 dni nie odbiera i tyle sie
    dowiedzialem.:)

  • 4. Data: 2011-02-24 17:34:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Torbut wrote:

    > Powołano sie na ustawe o VAT i punkt w ktorym nic na ten temat nie
    > ma, potem mnie odleslali pod nr wew, ktorego nikt od 2 dni nie
    > odbiera i tyle sie dowiedzialem.:)

    Dlaczego zatem chciałbyś przyjąć (zakładam, że bez zastrzeżeń)
    odpowiedź, która padnie tutaj?
    To ja napiszę, że wg mnie importer nie stanie się płatnikem VAT,
    choć VAT z tytułu imoprtu będzie musiał zapłacić.
    A za chwilę ktoś dopisze, że to głupoty i będziesz w kropce :-)
    I będziesz musiał przeczytać całą ustawę...

  • 5. Data: 2011-02-24 20:24:07
    Temat: Odp: Import a bycie w VAT
    Od: "f" <f...@c...gh>

    Użytkownik "Torbut" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Powiedzcie mi prosze, czy aby móc importować towar z poza UE trzeba byc
    > platnikiem VAT?. Każdy US mowi co innego.

    VAT trzeba zapłacić przy odprawie celnej,... czyli jest się płatnikiem.
    http://www.e-podatnik.pl/artykul/vat_i_akcyza/9931/D
    efinicja_podatnika_i_platnika_VAT_art_16_17_oraz_18_
    ustawy_o_VAT.html

  • 6. Data: 2011-02-24 21:32:40
    Od: "Torbut" <a...@a...pl>

    Użytkownik "f" <f...@c...gh> napisał w wiadomości

> [...]
    > http://www.e-podatnik.pl/artykul/vat_i_akcyza/9931/D
    efinicja_podatnika_i_platnika_VAT_art_16_17_oraz_18_

    chodzi mi o to, ze jestem zwolniony podmiotowo z VAT z tytulu nie
    przekroczenia omreslonej kwoty. Czy aby rozpocząć import musze zarejestrowac
    sie jako podatnik VAT czynny, czy dalej moge korzystac ze zwolnienia
    podmiotowego.

  • 7. Data: 2011-02-24 23:15:09
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-02-24, o godz. 18:34:59
    "cef" <c...@i...pl> napisał(a):

    > wg mnie importer nie stanie się płatnikem VAT,
    > choć VAT z tytułu imoprtu będzie musiał zapłacić.

    Oj cej, taki wyga a takie głupoty ;)

    Tomek

  • 8. Data: 2011-02-24 23:15:39
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-02-25, o godz. 00:15:09
    tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > cej

    Kajam się do samej ziemi, cef

    Tomek

  • 9. Data: 2011-02-25 07:27:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tomek wrote:

    > Oj cej, taki wyga a takie głupoty ;)

    Eee, tam. Ostatni raz przeczytałem ustawę przykładając się do zrozumienia
    tekstu w 2004 roku. Od tego czasu polegam na grupie i robiłem tylką jedną
    korektę deklaracji.
    Zapomniałem już nawet czym się różni płatnik od podatnika :-)

  • 10. Data: 2011-02-25 09:57:00
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-02-25, o godz. 08:27:05
    "cef" <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > robiłem tylką jedną korektę deklaracji.
    > Zapomniałem już nawet czym się różni płatnik od podatnika :-)

    Z wiekiem stwierdzam że to nie jest głupie podejście,
    im człowiek mniej czyta tych głupot tym mniej się denerwuje :-)

    Tomek