  • 1. Data: 2011-02-23 10:09:00
    Temat: Chiny nie mają biurokracji?
    Od: Fenix <f...@y...com>

    Faktura jako zdrapka. 5-7 urzędników skarbowych na 3 milionowe miasto.
    Bloczki i loteria. Czyli zobacz jak Chińczycy unikają biurokracji i
    korupcji:
    http://www.wykop.pl/link/637617/faktura-jako-zdrapka
    -5-7-urzednikow-skarbowych-na-3-milionowe-miasto/
    http://www.prokapitalizm.pl/potega-prostoty-czyli-ch
    inczycy-moga-a-my.html

    Oczywiście w Polsce to niemożliwe. SYSTEM nigdy na to nie pozwoli.

  • 2. Data: 2011-02-23 10:18:29
    Temat: Re: Chiny nie mają biurokracji?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 23.02.2011 11:09, Fenix wrote:
> [...]
    inczycy-moga-a-my.html

    > Oczywiście w Polsce to niemożliwe. SYSTEM nigdy na to nie pozwoli.

    A maja e-zdrapki wysylane e-mailem? ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 3. Data: 2011-02-23 18:02:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (23.02.2011 11:09), Fenix wrote:
> [...]
    inczycy-moga-a-my.html

    > Oczywiście w Polsce to niemożliwe. SYSTEM nigdy na to nie pozwoli.

    Powodzenia z reklamacją takiego roweru i udowadnianiem że kupiony
    własnie tu a nie gdzie indziej.

    p. m.

  • 4. Data: 2011-02-23 18:30:28
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 23 Feb 2011 19:02:13 +0100, mvoicem napisał(a):

    -5-7-urzednikow-skarbowych-na-3-milionowe-miasto/
    inczycy-moga-a-my.html

    > Powodzenia z reklamacją takiego roweru i udowadnianiem że kupiony
    > własnie tu a nie gdzie indziej.

    Toć kartę gwarancyjną można osobno wypisać.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2011-02-23 21:07:44
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (23.02.2011 19:30), Kapsel wrote:

> [...]
    >>> http://www.prokapitalizm.pl/potega-prostoty-czyli-ch
    inczycy-moga-a-my.html

    > Toć kartę gwarancyjną można osobno wypisać.

    Nie wiem jak u nich, ale u nas karty gwarancyjne są honorowane tylko z
    dowodem zakupu. Takie zdrapki są dowodem na to że się *coś* *gdzieś*
    zakupiło, ale nie są dowodem zakupu tego towaru w tym sklepie.

    p. m.

  • 6. Data: 2011-02-23 21:29:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-23 22:07, mvoicem pisze:

> [...]
    > dowodem zakupu. Takie zdrapki są dowodem na to że się *coś* *gdzieś*
    > zakupiło, ale nie są dowodem zakupu tego towaru w tym sklepie.

    I to jest powód, zamiast dostosować warunki gwarancji, aby utrzymywać
    tez niewydolny system skarbowy? Czego to ludzie nie wymyślą, aby bronić
    status quo :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-02-23 22:09:15
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-02-23, o godz. 22:29:09
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > I to jest powód, zamiast dostosować warunki gwarancji, aby utrzymywać
    > tez niewydolny system skarbowy? Czego to ludzie nie wymyślą, aby

    Oczywiście zgoda z wnioskami, ale coś mi się wydaje że ten artykuł
    to taki przykład na "risercz Ziemkiewiczowski"

    Tomek

  • 8. Data: 2011-02-23 22:21:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (23.02.2011 22:29), Liwiusz wrote:
> [...]
    [...]
    > I to jest powód, zamiast dostosować warunki gwarancji, aby utrzymywać
    > tez niewydolny system skarbowy? Czego to ludzie nie wymyślą, aby bronić
    > status quo :)

    Oj Liwiuszu, coś ci gorąca niechęć do naszego systemu skarbowego
    (którego wszakże ja też nie kocham) przyćmiewa zdolność do krytycznego
    spojrzenia na rewelacje opisane w artykule.

    Przecież biurokracji jest tyle samo, u nas dokumentem gwarancyjnym jest
    faktura/paragon (jak żyję jeszcze mnie nikt o kartę gwarancyjną nie
    pytał), u nich jest coś (nie wiem, pewnie karta gwarancyjna czy jakiś
    inny dokument). Tak samo musisz coś wypisać/wystawić. Tyle że u nich
    dochodzą jakieś durne zdrapki :).

    A może urzędników "stałych" jest mniej (chociaż mocno w to wątpię, może
    chodzi o to że zdrapki obsługuje jeden pokój w ich urzędzie), ale za to
    ilu musi być "lotnych" do kontroli nielegalnego obrotu zdrapkami? Nie
    wiem jak ty, ale ja nie mam wątpliwości że taki obrót istnieje.

    No i nie wierzę też, że ichniejszy system skarbowy nie ma ludzi
    oddelegowanych do walki z procederem "1000 juanów normalnie, 1200 ze
    zdrapką" :).

    p. m.

  • 9. Data: 2011-02-23 22:55:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-23 23:21, mvoicem pisze:

> [...]
    > pytał), u nich jest coś (nie wiem, pewnie karta gwarancyjna czy jakiś
    > inny dokument). Tak samo musisz coś wypisać/wystawić. Tyle że u nich

    Wystawić - tak, ale wpisywać takiej gwarancji nigdzie nie musisz.

> [...]
    > ilu musi być "lotnych" do kontroli nielegalnego obrotu zdrapkami? Nie
    > wiem jak ty, ale ja nie mam wątpliwości że taki obrót istnieje.

    Co masz na myśli pisząc o nielegalnych zdrapkach? Podróbki? Czy jak?

    > No i nie wierzę też, że ichniejszy system skarbowy nie ma ludzi
    > oddelegowanych do walki z procederem "1000 juanów normalnie, 1200 ze
    > zdrapką" :).

    Może podatki są na tyle niskie, że 1000 juanów normalnie, 1020 juanów ze
    zdrapką (a nie 1200) i możliwością wygrania chevroleta powoduje, że i
    tak 90% zapłaci 1020?

    Generalnie uważam, że dobrze jest podpatrywać ciekawe rozwiązania w
    państwie, u którego za 80 lat będzie służyć cała europa (celowo z małej
    litery ;) )

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2011-02-24 00:14:41
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (23.02.2011 23:55), Liwiusz wrote:

    > Co masz na myśli pisząc o nielegalnych zdrapkach? Podróbki? Czy jak?

    No Chińczycy wszystko podrabiają, czemu nie mieliby podrabiać zdrapek?

    > Może podatki są na tyle niskie, że 1000 juanów normalnie, 1020 juanów ze
    > zdrapką (a nie 1200) i możliwością wygrania chevroleta powoduje, że i
    > tak 90% zapłaci 1020?

    Jest to możliwe, chociaż raczej mało prawdopodobne. Nie chce mi się
    wierzyć że tam obciążenia podatkowe przy sprzedaży (czy to VAT czy PIT
    czy inny czort) są rzędu 2%.

    > Generalnie uważam, że dobrze jest podpatrywać ciekawe rozwiązania w
    > państwie, u którego za 80 lat będzie służyć cała europa (celowo z małej
    > litery ;) )

    To bezdyskusyjnie prawda, o ile te rozwiązania i ich skutki to prawda a
    nie mit :).

    p. m.