  • 1. Data: 2007-10-05 16:58:47
    Temat: firma w mieszkaniu a spolka cywilna
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>

    Trzy osoby zakladaja spolke cywilna. Firma ma byc zarejestrowana w
    mieszkaniu jednego ze wspolnikow. Jak rozwiazac formalnie sytuacje, tak
    aby bez zadnych problemow pozostali wspolnicy mogli zarejestrowac swoje
    firmy w tym lokalu.

    Pragne nadmienic ze dzialalnosc nie wymaga okreslenia w mieszkaniu
    specjalnego miejsca na jej wykonywanie. Wystarczy kawalek podlogi i
    laptok ktory mozna trzymac na kolanach :-) Rozumiem ze z tego powodu
    zadna czesc mieszkania nie zmienia swego mieszkalnego przeznacenia, wiec
    z tego co wiem nie ma koniecznosci oplacania wyzszego podatku.

    Jak bezplatnie i bez wiekszych kosztow "zezwolic" pozostalym wspolnikom
    spolki cywilnej na korzystanie z mieszkania do prowadzenia dzialalnosci
    gospodarczej ? Czy w umowie spolki wpisac zezwolenie na korzystanie z
    tego lokalu i oplacic jakis podatek od czynnosci cywilno prawnych ? Od
    jakiej kwoty ?

    Pozdrawiam
    Piotr Wójcicki

  • 2. Data: 2007-10-07 16:22:01
    Temat: Re: firma w mieszkaniu a spolka cywilna
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>

    Piotr Wojcicki pisze:
> [...]
    > mieszkaniu jednego ze wspolnikow. Jak rozwiazac formalnie sytuacje, tak
    > aby bez zadnych problemow pozostali wspolnicy mogli zarejestrowac swoje

    Czy to pytanie jest zle zadane, czy az tak trudne :-) ?

  • 3. Data: 2007-10-07 17:16:03
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 07-10-2007 o 18:22:01 Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>
    napisał(a):

    > Czy to pytanie jest zle zadane, czy az tak trudne :-) ?

    No to jedziemy. SC jest w mieszkaniu jednego ze wspólników,
    więc w zależności od WSA pod który podlegacie dochód z nieodpłatnych
    świadczeń
    będzie miało dwóch pozostałych wspólników albo też wszyscy trzej.
    Żebyu tego uniknąć wspólnik powinien wynająć spółce kawałek lokalu,
    chociaż cywilnoprawnie to nie ma sensu bo wynająłby po części samemu sobie,
    podatkowo można, ale jak źle trafisz to koszty wspólnika wynajmującego i
    pozostałych będa inne
    a więc KPiR będzie tylko wstępem do rachunków itd itp.
    Miłej zabawy :) (chyba że mówimy o 1m2, wtedy nie ma co się przejmować)

  • 4. Data: 2007-10-07 18:18:58
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>

    t...@o...pl pisze:
> [...]
    > podatkowo można, ale jak źle trafisz to koszty wspólnika wynajmującego i

    Najgorsze jest to ze kazdy mowi inaczej :-)
    Spotkalem sie z opinia (biuro rachunkowe), ze mozna wpisac do umowy
    spolki pozwolenie pozostalym na korzystanie z tego lokalu i zaplacic
    podatek od czynnosci cywilno prawnych od kwoty obliczonej wedlug pewnego
    wzoru :-))

    Ehh to nie jedyny przypadek w ktorym kazdy mowi co innego :-)

    Piotr

  • 5. Data: 2007-10-07 18:32:00
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 07-10-2007 o 20:18:58 Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>
    napisał(a):

> [...]
    > wzoru :-))
    >
    > Ehh to nie jedyny przypadek w ktorym kazdy mowi co innego :-)

    Faktycznie, tak tez można - wkładasz do spółki prawo do używania części
    lokalu i płacisz PCC za każdy rok - bodajże 4%. Tyle że tego prawa jako
    wkładu
    nie da się wyciągnąć bez rozwiązania spółki, więc jak narozrabiacie lub
    się pokłócicie to będziesz miał bigos,
    jeśli ktoś się tym prawem zainteresuje.

    Więc, zakładając że zostanie to pomiędzy wspólnikami, nie będziesz mógł
    ich nie wpuścić
    do domu bez rozwiązywania spółki, czego bez ich zgody też nie zrobisz.
    Gorzej jak z tego prawa
    nastąpi egzekucja :)