  • 1. Data: 2002-11-25 22:14:26
    Temat: Import usug a rejestry VAT
    Od: Kuba <k...@p...onet.pl>

    Kupiłem licencję przez Internet a faktura przyszła pocztą. Nie było
    żadnej odprawy celnej, bo program ściągnąłem przez modem, zapłaciłem
    kartą kredytową a fakturka przyszła w liście.
    Jak teraz zaksięgowac to w KPiR i VAT ? Wiem, że muszę naliczyć i
    odprowadzić VAT należny od importu usług w miesiącu zakupu a potem
    mogę odliczyć go jako naliczony w miesiącu następnym.
    Ale jak to technicznie zrobić ?
    Normalnie VAT należny wyliczam z faktur wpisanych do rejestru
    sprzedaży, a do jakiego rejestru wpisać VAT z importu usług ?
    Sprzedaży ? na podstawie jakiego dokumentu ? Wystawić fakturę
    wewnętrzną czy jakoś inaczej ? A może bezpośrednio wpisac w deklarację
    VAT-7, bez wpisu do rejestru. Jeśi tak, to w którą rubrykę ?
    A co z VAT naliczonym ? Czy mogę fakturę zakupu dotyczącą importu
    usług wpisać do KPiR z datą zakupu a VAT do rejestru zakupów z datą
    miesiąca następnego ?
    Przepraszam za tyle pytań ale nigdy czegoś takiego nie robiłem a z
    przepisów nie wynika to jasno (przynajmniej dla mnie).
    dzięki za wszelkie podpowiedzi.

    Serdecznie pozdrawiam całą grupę.

    Kuba

  • 2. Data: 2002-11-26 23:59:31
    Temat: Re: Import usug a rejestry VAT
    Od: "leszek" <n...@e...com.pl>

    "Kuba" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

    .. tez tego nigdy nie robilem ,ale wydaje sie , ze tak jak myslisz tj. do KPIR
    wpisujesz z data zakupu , dla celow podatku naleznego piszesz fakture wewnetrzna
    (dolaczasz do niej oryginalna fakture importowa) - fakture ta wpisujesz do
    rejestru spzredazy VAT za dany m-c i rozliczasz normalnie jak sprzedaz w VAT.
    w miesiacu nastepnym , ta sama fakture ewidencjonujesz w rejestrze zakupu VAT i
    rozliczasz w deklaracji w podatku naliczonym.
    p-a
    leszek

  • 3. Data: 2002-11-28 15:46:58
    Od: Kuba <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >w miesiacu nastepnym , ta sama fakture ewidencjonujesz w rejestrze zakupu VAT i
    >rozliczasz w deklaracji w podatku naliczonym.
    Dzięki

    Kuba.