    From: Kuba <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Import usug a rejestry VAT
    Date: Mon, 25 Nov 2002 23:14:26 +0100
    Sender: z...@b...onet.pl@pb55.bielsko.cvx.ppp.tpnet.pl

    Kupiłem licencję przez Internet a faktura przyszła pocztą. Nie było
    żadnej odprawy celnej, bo program ściągnąłem przez modem, zapłaciłem
    kartą kredytową a fakturka przyszła w liście.
    Jak teraz zaksięgowac to w KPiR i VAT ? Wiem, że muszę naliczyć i
    odprowadzić VAT należny od importu usług w miesiącu zakupu a potem
    mogę odliczyć go jako naliczony w miesiącu następnym.
    Ale jak to technicznie zrobić ?
    Normalnie VAT należny wyliczam z faktur wpisanych do rejestru
    sprzedaży, a do jakiego rejestru wpisać VAT z importu usług ?
    Sprzedaży ? na podstawie jakiego dokumentu ? Wystawić fakturę
    wewnętrzną czy jakoś inaczej ? A może bezpośrednio wpisac w deklarację
    VAT-7, bez wpisu do rejestru. Jeśi tak, to w którą rubrykę ?
    A co z VAT naliczonym ? Czy mogę fakturę zakupu dotyczącą importu
    usług wpisać do KPiR z datą zakupu a VAT do rejestru zakupów z datą
    miesiąca następnego ?
    Przepraszam za tyle pytań ale nigdy czegoś takiego nie robiłem a z
    przepisów nie wynika to jasno (przynajmniej dla mnie).
    dzięki za wszelkie podpowiedzi.

    Serdecznie pozdrawiam całą grupę.

    Kuba